Zetels SIII vergeleken met die van de SII

Gege

Lid
En wat vinden jullie van de kwaliteit van de zetels in de SIII ?

Ik kom uit een SII met superieure zetels (naar mijn gevoel) en vind deze dag en nacht verschil qua steun en kwaliteit ...

De zetels in de SIII vallen me eigenlijk een beetje tegen...

Wat vinden jullie ?

G.

Tuulster

Forumguru
Ik heb dezelfde beweging gemaakt van SII naar SIII en deel je mening niet! :arghh:
Welke uitvoering heb je. Er zit namelijk verschil tussen Ambition stoelen en Style stoelen.......

Laatst bewerkt:

Servaas

Actief lid
Ik vind de zetels van de SIII een grote vooruitgang tegenover mijn vorige SII. Ik heb wel een L&K met geventileerde lederen zetels.

leon-cupra

Forumguru
Wat vind je eigenlijk nog goed aan je S3? Ander topic waar de vering niet goed is, nu de zetels niet goed. Wat volgt? Te veel windgeruis?
Vind dit maar raar. Je gaat toch eerst testrijden met een wagen voor je hem koopt :pieker:

Of ben je in loondienst van de concurrentie om skoda hier een beetje zwart te komen maken :D

VolvoFox

Senior Member
Het positieve van de stoelen in mijn SIII Style is dat ik de Scheel stoel niet nodig heb, die ooit in de Laguna onmisbaar was. De V70 stoel was ondanks iets kortere zitting toch beter dan die van de SIII. Maar een slechte stoel is het wat mij betreft zeker niet.

Level42

Forumguru
Eerlijk gezegd vind ik dat nu het grootste (en misschien wel enige) min-punt van de SIII Ambition. De stoelen zijn echt niet van de kwaliteit zoals ik ze hiervoor in mijn O2's heb gehad, en dat waren ook allemaal Business Line Ambitions.

Deze stoelen zijn vlak, voelen te hard aan en gewoon goedkoop van constructie.

En uiteraard heb ik proefgereden in een net wat luxere versie waarin de betere stoelen zitten, maar heb daar geen seconde bij stil gestaan dat ze zo zouden verschillen.

Komt ook doordat ik kan vergelijken met de (binnen-vering) stoelen van de Passat die ik een paar maandjes als voorloper had....

Het is niet dat ik het niet overleef, maar het is wel degelijk een punt waarop ik volgende keer heel erg goed zal letten.

carfreak24

Forumguru
An sich zitten de stoelen (in een Style) prima, zelfs met mijn lengte (1.96) kan ik goed zitten, en zjn stevig genoeg voor mijn gewicht (115kg). Toch een kanttekening, ik snap niet dat ze de comfortstoelen (of hoe heten die multi-instelbare dingen) van bv de Golf en Passat niet (optioneel) aanbieden in de S3

Bakkertje

Forumguru
@Level42 die les (over de proefrit in de juiste uitvoering) heb ik inmiddels ook geleerd. Een 1.6 TDI loopt echt heel anders dan een 2.0 TDI, los van de 30 pk verschil lopen ze echt anders..

Qua stoelen heb ik inmiddels geleerd dat je bij VAG ten minste een kantelbare zitting moet hebben (bij Skoda dus elektrisch verstelbare stoelen) anders kan ik mijn draai niet vinden. In de O2 die ik heb gehad zat ik niet lekker, in de S2, met elektrische verstelling zat ik echt heel erg fijn. Met name op de lange (vakantie) ritten is het echt funest als je geen fijne stoel hebt. Ik krijg dan pijn in mijn rug en wordt snel vermoeid.

Overigens heeft mijn Passat een handmatige kantelverstelling, wellicht dat mensen die nu niet lekker zitten in hun S3 het onderstel van een Passat kunnen monteren? (ik denk maar hardop en mee..)

RefleCs

Forumguru
Ik kon in het begin ook niet echt mijn draai op de stoelen van de SIII vinden. Ik kwam vanuit een i40 en ik moet zeggen dat daar verrassend goede stoelen in zaten. Ik denk wel dat er een enorm verschil zit in stoellen die bekleed zijn met stof t.o.v. stoelen die bekleed zijn met alcantara/leder. Alcantara/leder is een behoorlijk stugger materiaal dan stoffen bekleding en dat moet zich vormen.

In mijn geval was het dat ik pas echt mijn draai kon vinden ergens tussen de 5000 en 10000 km. Inmiddels zit ik helemaal goed en kan ik lezen en schrijven met de stoel verstelling.

Ik kom van een superb II naar een III allebei ambition en vond de zetels ook beter bij het vorige model.

Bovenaan Onderaan