Zetelovertrek + gordelpunten

Hello,

Ik heb sinds kort men Superb Combi en kom uit op een praktisch probleem.
Buiten het feit dat een wat wringen is om twee kinderstoelen + maxi cosi op de achterbank te krijgen zou ik de achterzetel ook wat willen beschermen tegen vuile handen en voeten van de kinderen.

In men fabia zaten de insteekpunten (ken de juiste naam nie) van de gordel boven de zetel. Bij de Superb zitten die gelijk met de bovenkant van de zitting. Twee problemen

1. ik kan niet meer zoal bij de fabia een grote handoek over/rond de achterbank plooien want dan zit die over de gordelpunten.

2. Bij de fabia kon je de gordelpunten een beetje naar de zijkant duwen om zo de gordel makkelijker in te klikken. Bij de superb zit dit inklikpunt enkele cm onder de kinderstoel en is het echt niet simpel om de gordel er in te krijgen.

Dus....

1. Ik heb al gezocht maar niet gevonden. Bestaat er een zetelovertrek op maat van de achterbank van de superb combi?

2. Bestaat er een gordelinsteekpunt dat langer is zodat deze boven de zetels uitkomen?

alvast bedankt voor de reacties!

mvg

Tim
 

andrehj

Forumguru
Zetelovertrekken heb ik ook nog niet gezien. Overigens is de S2C nou niet bepaald de ideaalste auto voor mensen met drie kinderen, omdat drie zitjes niet fatsoenlijk op de achterbank passen.
Voor mensen met twee kinderen is de S2C dan weer ideaal, omdat deze kinderen wat ruimer zitten (iets meer naar het midden) en goed worden beschermd door de zij-airbags.
Verder is de auto smaller dan de meeste van zijn concurrenten, wat bij het parkeren veel voordelen biedt.

Over de gordelbevestigingspunten: Ik ken eigenlijk geen enkele moderne auto waar die boven de bank uitkomen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Over de gordelbevestigingspunten: Ik ken eigenlijk geen enkele moderne auto waar die boven de bank uitkomen.
De Fabia II?

Bij mij in elk geval wel...
Probleem is alleen dat ze tamelijk ongelukkig gesitueerd zijn ten opzichte van de Isofix beugeltjes, merkte ik van de week toen ik wat kleinkinderen ging ophalen voor een logeerpartijtje. Precies degene die je nodig hebt verdwijnt achter of onder het zitje. Had dat nou niet slimmer gekund?
 

lucbis

Lid
Zelf gemaakt in Octavia van een honden deken is een soort van dik nylon kan je tussen voor en achter bank vastmakenaan de hoofdsteunen, zodat de hond in een soort halfpipe ligt, bevestiging van de voorstoelen losgeknipt en de flap die over is onder de achterbank gestopt en de bevestiging van de achterbank kan je aan je hoofdsteunen klikken, zo heb je je hele achtebank bedekt, met een scherp mes (stanely) gordelpunten en isofix punten open snijden en voila, een prima overtrek voor je mooie bekleding. heb dit in al mijn auto's gedaan ook met ledere bekleding omdat je anders van die lelijke deuken in je leer krijgt.

Veel suc6 ermee.
 

lucbis

Lid
Graag gedaan Verdamme, werkt perfect, je kan het ook afspuiten met een drukspuit, omdat het dik nylon is en je hoeft je niet druk te maken over morsen, alleen moet je wat verzinnen op je middenarmsteun als je die hebt.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb voor elk van de kinderen een van deze: Ultra Mat Besteld via internet. Werkt goed. Enig nadeel is dat bij mijn Octavia's de hoofdsteun moet worden verrwijderd om het kinderzitje te monteren. De mat zit echter (mede) aan de hoofdsteun vast. Ik heb de bovenste ophangpunten van de mat aan de middelste hoofdsteun hangen, daardoor zitten ze soms iets scheef. Ik vind dat geen bezwaar. De bekleding van een RS is nogal open en houdt dus veel troep vast als je hem niet beschermd.
 
Bovenaan Onderaan