Zenec e2015

iwarning

Nieuw lid
kan ik deze ergens downloaden?? Heb hem gekocht met de zenec e2105 maar er zitten dus niets bij waar de navigatie op staat. Of wie weet hoe ik er aan kom?
 

iwarning

Nieuw lid
Ik heb een zenec e2015 in mijn Skoda echter zit er geen kaartje bij voor navigatie. Kan ik dit op elk sd kaartje zette?
 

Rallye

Forumguru
Heb je gekeken wat Znec er zelf over zegt? Als je het tabblad “Navigationssoftware” aanklikt kom je onder ander bij deze link: https://zenec.naviextras.com/shop/portal/p2howto-guide?guide=Toolbox Daar zou moeten staan hoe het updaten van kaartmateriaal werkt. Volgens https://zenec.naviextras.com/shop/portal/p2howto-guide?guide=Toolbox&topic=FirstSteps moet je een bestand downloaden naar een SD-kaart. Het lijkt erop dat dat om het even welke kaart is (in tegenstelling tot Skoda’s eigen Amundsen bijvoorbeeld). Dat lijkt ook logisch: voor je kunt downloaden moet je al betalen voor de kaart.

Kortom: ik zou zeggen “probeer het eens”. Laat je ons weten of het gelukt is?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb een Pioneer systeem in de Bolero nagebouwd gekregen.
En waarschijnlijk zit in je Zenec al een SD kaartje. dat moet je m.b.v. Naviextras Toolbox software eerst backuppen. en dan de idd vóóraf betaalde software binnenhalen.
Op dat kaartje zullen gegevens staan om de geldigheid te verifiëren.

En dan maar hopen dat het goed gaat.
Dat lukt bij mij niet, de SD card bleek beschadigd en dus kon de backup niet teruggezet worden.
Ik ben nu in correspondentie met Naviextras.

Sterkte & grtsssss
 

iwarning

Nieuw lid
Dat kaartje mis ik dus. Heb de auto gekocht bij de garage en die heeft dus dat kaartje niet. Is geïmporteerd uit Duitsland.
 

Rallye

Forumguru
Zou wel vervelend zijn als je zou betalen en je toch nog een neiuwe SD-card nodig hebt. Neem anders eens contact op met deze jongens: https://www.acr-helmond.nl/ Die kunnen je vast goed helpen. Op hun site staan SD kaarten van Zenec; geen idee of ze ook voor jouw navi geschikt zijn.
 

EdK

Forumguru
Begin eerst eens bij zenec alle manuals te downloaden van je Zenec Unit.
Ik had de 2011 in mijn Yeti ingebouwd en ik had bij koop er meteen een USB stick van 8Gb bij.
Maar kan zijn dat die van jou nu met een SD kaart kan werken.

Op de USB of de SD kaart moet een bestandje gezet worden wat bij naviextras volgens mij was te downloaden maar ook bij Zenec volgens mij
Zodra dit bestand op USB/SD is geinstaleerd loop je nar de wagen en steek je deze erin
Dan zet je de Zenec uit als hij aanstaat en dan weer aan na een minuut
Nu zal hij door de SD kaart en bestand erop in een update menu komen
Nu moet je eerst je dat vanuit je Zenec op je USB/SD kaart laten zetten , dit duurt wel ff en hou dan ook de accu in de gaten of laat na een half uur je motor lopen.
Zodra hij alle data op de USB heeft geschreven dan loop je naar de PC of Laptop binnen en steek je daar de USB/SD in het desbetreffende slot
DAn moet je een account aanmaken bij Naviextra en zodra dit is gebeurd kun je inloggen en zal hij vragen om USB/SD kaart.
Zodra hij deze ziet zal hij deze inlezen en weet hij welke versie er op staat en zal je de mogelijkheid krijgen tot updaten van kaart materiaal tegen betaling ( neem dan de één na oudste, dit scheelt een boel eurie's )
Na betaling kun je downloaden en daarna via programma van Naviextra op je USB/SD laten zetten.
De USB / SD word gezien door Zenec / naviextra als je unit namelijk
Zodra alles op je USB staat dan kun je weer naar de wagen lopen en start je hem weer op net als hierboven is beschreven , alleen nu moet je de software van USB naar de unit toe schrijven en ook dit duurt vaak wat lang en heeft bij mij er wel eens voor gezorgd dat de accu zo leeg was dat ik er niet meer op kon starten

De volgende keren met updaten gaat makkelijker omdat je dan al de software die op in je unit in wagen zit dan al op je USB / SD hebt staat, en hoef je hem alleen maar in de pc te steken en als eerste te updaten bij naviextra en daarna meteen op de unit.

Dat 3d gebouwen en flitspalen kopen en plaatsen dat raad ik je af
3d gebouwen valt visueel erg tegen en flitspalen is een berg van meldingen die ze volgens mij van overal hebben gekocht en op één hoop hebben gezet
En je krijgt dan soms om de kilometer dan een melding... maw geen aanrader.

Kijk ook bij zenec eens onder je type unit of ze firmware / en updates voor de bluetooth etc hebben, dit gaat namelijk niet via naviextra
Maar het update gaat nagenoeg hetzelfde, maar ze leveren bij de firmware/update ook een tekst bestand van hoe te installeren.

En ACR Helmond werd al geroepen maar de tijger in Tilburg kan je ook helpen als je vragen hebt
https://www.autoshopdetijger.nl/

Succes met updaten, en kan je vertellen dat het een fijnere unit is dan de Amundsen/Columbus
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb een Alpine INA W910 2din Navi in mijn camper en het werkt precies zoals @EdK omschrijft.
(alleen heb ik gratis lifetime updates).
Het laden en verifiëren van het kaartje terug in de auto duurde bij mij 1 uur en 5 minuten......
De eerste keer op een nieuw kaartje, (auto naar kaartje) duurt ongeveer 40 minuten.
 

iwarning

Nieuw lid
Het komt er op neer dat ik dus wel een nieuw navigatie moet aanschaffen wil ik hem kunnen gebruiken...
 

Zwapp

Forumguru
Inderdaad zoals @EdK omschrijft, als ik me niet vergis kun je hiermee ook de laatste versie die door de vorige eigenaar op de unit gebruikt is er weer opzetten zonder kosten, maar dat moet je even proberen want weet dat niet zeker.
De recente kaarten voor Benelux kosten ook weer niet de wereld hoor, hierbij zit dan ook meteen een jaar lang updaten bij.
 

Rallye

Forumguru
Het komt er op neer dat ik dus wel een nieuw navigatie moet aanschaffen wil ik hem kunnen gebruiken...

Mogelijk inderdaad een nieuwe SD-kaart. Ik zou toch eens met de aanbevolen winkels bellen voor je zelf gaat betalen voor een download. Mocht je immers wel een gecertificeerde SD-kaart nodig hebben, dan zou je aan de download niets hebben.
 

EdK

Forumguru
Het komt er op neer dat ik dus wel een nieuw navigatie moet aanschaffen wil ik hem kunnen gebruiken...
Nee je kunt jezelf opnieuw als nieuwe eigenaar aanmelden
Ik heb dan wel de USB stick meegegeven bij de unit, maar wel geheel leeg gehaald en bij de autopapieren een document gedaan met het verhaal wat ik hierboven had geschreven.
Dealer vroeg nog dat als het niet lukte zij me dan eventueel nog mochten contacten.
Tot heden niets gehoord, dus of ze hebben nog niet geupdate of het is ze met mij document zelf gelukt

Ik zal het vrijdag proberen met de navieextra. Kijken of het lukt
Ik heb de navieextra gedownload nu nog de sd kaart

Pak naviextra het proggie eens uit op een SD kaart die je eventueel hebt liggen wel een geheel lege !
Zal me niets verbazen als je gewoon dan kunt updaten..
Op moment als je naviextra op je SD kaart hebt staan en je stopt hem in je Zenec unit en je start hem op en je krijgt het verborgen scherm om een backup etc te maken dan werkt dit gewoon ook op een normale SD kaart.

Maar anders De Tijger of ACR Helmond even contacten als het niet lukt, en ben er van overtuigd dat zij jou verder kunnen helpen indien nodig.
En anders even met Zenec zelf in engels mailen en je probleem voorleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn !?
Mijn ervaring met Zenec is , dat je binnen een max 5 dagen zeker een antwoord terug hebt !

Maar niet meteen de handdoek in de ring gooien zoals in je eerste quote.

En de grote van je SD kaart, zou met min 8Gb en max 32Gb als eerste proberen
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb een Pioneer AVIC F260 (of 270?) in mijn Fab. Om reden dat de 1e serie F3C zonder navigatie geleverd werd. Een speciaal voor VAG aangepaste unit die aangesloten wordt op de bestaande unit in de auto.

Recent ook via NAVIEXTRAS ge-updated.
Handelingen: 1 back-up maken, 2 software kopen en 3 ehhhh er op zetten?
Ging niet omdat ook WIN 10 de SD-card als defect aangaf (beschadigde sectoren).

Lang verhaal samenvattend:
De beschadiging geldt niet als speciaal kenmerk, WIN 10 de SD-card laten herstellen.
Back-up teruggezet, dat ging oké.
Maar in de auto werd aangegeven: bestand .....cfg ontbreekt.
Terug naar PC. Zoekfunctie WIN10 vind het bestand niet. Speciale zoekprogramma dat zich van verborgen mappen etc niets aantrekt vond het wél.
Ontbrekende map met daarin het ontbrekende ZIP-bestand (niet uitgepakt!!!) handmatig naar SD-card.
In de auto: Language bestand ontbreekt.
Terug naar PC. Wat bleek? 7 mappen waren niet d.m.v. de back-up op de gerepareerde SD-card gezet.
Dit met de hand gedaan.
En ja! Succes!!, weer naar de PC. Toen de updates geladen, probleemloos.
In de auto, controleren, ja prima.
Terug naar de PC, Naviextras gaf aan dat er nog meer nieuwe bestanden waren, ook die er op gezet.
En weer naar de auto, alles werkte prima.

Tussendoor na elke stap die succesvol afgesloten was een back-up gemaakt.
De desktop met i3 processor bleek veel en veel trager te zijn dan mijn Dell laptop met i5 processor.
Beide met SSD opslag, dat maakte serieus verschil.

Kortom, na 5 (vijf!!) uur heen en weer lopen tussen auto en appartement werkte alles, en wist ik een beetje hoe de boel werkt. Pffff. Maar eigenlijk alleen omdat ik DOS-kennis heb (PC v/a 1986) en dus een beetje inzicht heb en weet hoe ik schermmededelingen moet interpreteren.

De volgende keer neem ik de laptop wel mee naar de auto als ik daar Internet ook heb.
Ik heb nu wel m.b.v. een DOS-commando (xcopy) een reserve SD-card gemaakt.

Vragen? Stel ze maar, en als ik kan zal ik ze beantwoorden.

De software van de flitspalen wordt door BE-MOBILE geleverd.
Dat bedrijf blijkt mede-eigenaar te zijn van Flitsmeister en dat ook in de markt te zetten (www.be-mobile.com/project-manager-the-netherlands/) las ik op deze site. Zo leer je nog eens wat :-) .
Ik kreeg wat meldingen over mobile flitspalen op de A2 Amsterdam - Utrecht, maar ik heb niets daarvan gezien. Werkt verder oké.

grtsssssssssssss (knutselsmurfin)
 
Bovenaan Onderaan