Zelf vervangen van gelpad regensensor O3

jeroenschmidt78

Actief lid
Goedenavond,

vorige week heb ik een bezoek gebracht aan Antera om wat VCDS zaken te coderen.
Ik had al een vermoeden dat mijn regensensor niet meer 100% zijn werk deed en dat klopte ook.
Mark constateerde een foutmelding in het systeem. De melding gaf aan dat de sensor "verkeerd" gemonteerd is. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dit te maken met de gelpad.

Nu wil ik eigenlijk zelf proberen om deze gelpad te vervangen.
Om te voorkomen dat ik mijn spiegel/ kapjes breek en de gelpad onjuist monteer ben ik eigenlijk op zoek naar een "How to". Daarnaast ben ik op zoek naar het juiste artikelnummer/link naar de gelpad voor mijn Skoda O3 combi 1.6 Tdi Greentech Elegance Businessline uit oktober 2013.

Mocht een expert voor een mooi prijsje de gelpad willen vervangen/repareren dan sta ik daar uiteraard open voor. (Ma t/m Vrij omgeving Breda), (Zat t/m Zon omgeving Apeldoorn).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Jeroen
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gelpad is 8u0955609
Schoonmaakmiddel is d00940104
De gelpad (folie) is klevend.
Super goed schoonmaken sensor en raam met het schoonmaakmiddel en bij monteren mag er geen 1 luchtbelletje tussen sensor en pad en raam komen anders verstoring en een niet werkende sensor.
Onderdelen zijn te koop bij Autohaas in Apeldoorn ;)
Laat daar nog wel even de onderdeelnummers bij de aparte magazijnbalie checken.
Voor demonteren en monteren sensor zie:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vervangen-regensensor.30381/#post-627666 Succes!
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Gelpad is 8u0955609
Schoonmaakmiddel is d00940104
De gelpad (folie) is klevend.
Super goed schoonmaken sensor en raam met het schoonmaakmiddel en bij monteren mag er geen 1 luchtbelletje tussen sensor en pad en raam komen anders verstoring en een niet werkende sensor.
Onderdelen zijn te koop bij Autohaas in Apeldoorn ;)
Laat daar nog wel even de onderdeelnummers bij de aparte magazijnbalie checken.
Voor demonteren en monteren sensor zie:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vervangen-regensensor.30381/#post-627666 Succes!

Enig idee wat die beide artikelen kosten?
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Gelpad is 8u0955609
Schoonmaakmiddel is d00940104
De gelpad (folie) is klevend.
Super goed schoonmaken sensor en raam met het schoonmaakmiddel en bij monteren mag er geen 1 luchtbelletje tussen sensor en pad en raam komen anders verstoring en een niet werkende sensor.
Onderdelen zijn te koop bij Autohaas in Apeldoorn ;)
Laat daar nog wel even de onderdeelnummers bij de aparte magazijnbalie checken.
Voor demonteren en monteren sensor zie:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vervangen-regensensor.30381/#post-627666 Succes!

Artikelnummer voor de gelpad was juist maar had alweer een opvolgend nummer.

De prijzen bij Autohaas Apeldoorn zijn:

Gelpad € 20 ex
Ontvetter € 32 ex

Bij Autohaas Skoda Apeldoorn repareren ze de gelpad voor € 55 incl.
As maandag laat ik de gelpad vervangen
 

ertromp

Forumguru
Helemaal mooi toch. Zo zie je maar beter vooraf informeren en nu ligt de verantwoordelijkheid voor montage zonder luchtbellen van de sensor in de gelpad bij de dealert voor een goede prijs
 
Bovenaan Onderaan