Zelf originele zwenkbare trekhaak monteren

Chic

Nieuw lid
Ik heb van een Kamiq sloopauto met voorschade de originele zwenkbare trekhaak gekocht. Daarnaast kreeg ik ook een trekhaakmodule mee. Het bedrijf kon mij niet vertellen of de module ook van een Kamiq af komt, maar het artikelnummer klopt in ieder geval wel: 5H2 907 383.

Waar het mij nu om gaat is dat bijna van elk Skoda model een handleiding online is te vinden om de originele trekhaak te monteren, behalve van de Kamiq.
zie voorbeeld van Karoq: hier

Mijn vraag is of iemand een Kamiq handleiding heeft of aan kan komen? Of is dit via erWin of Skoda dealer verkrijgbaar?

Morgen wil ik kijken of mijn Kamiq trekhaakvoorbereiding heeft door paneel in kofferbak te demonteren. Dan weet ik wat ik allemaal nog moet bestellen.

Mijn Kamiq:
Uitvoering: Sport Business
Bouwjaar: 08-2020
Motor: 1.0 85kW / 115pk
 

hemi24

Forumguru
En anders zal het niet veel verschillen van de inbouw van een Brink, Bosal of een Westfalia…

Genoeg te vinden lijkt mij?
 

Chic

Nieuw lid
Vandaag beschikking gehad over creditcard en erWin geraadpleegd. Helaas geen officiële handleiding zoals de eerder genoemde Karoq. Ik vermoed dat deze handleiding alleen geleverd word als je de gehele set bestelt. Ik kan nog is proberen een skoda dealer te benaderen..

En anders zal het niet veel verschillen van de inbouw van een Brink, Bosal of een Westfalia…

Genoeg te vinden lijkt mij?
Het is hoofdzakelijk een bepaalde drang om alles netjes volgens het officiële boekje te doen. :giggle: Daarbij geeft de handleiding van de Karoq ook wel erg nuttige tips, zoals welke corrosiebescherming je moet toepassen op de delen die bloot komen te liggen. De vraag is of de werkwijze/materialen zullen verschillen met de Kamiq.

Heb je ook de schakelaar die in de kofferbak zit?
Ja, inmiddels wel. Had namelijk ook nog nodig: schakelaar-behuizing, control-unit-holder, 4x M12 bout. De webshop skoda-parts heeft de onderdelen mooi opgesomd staan.

Hoe kan ik de uitsparing voor de schakelaar en de trekhaak in de bumper het beste maken? Zelf dacht ik aan dremel, multitool of ijzerzaagje.

De trekhaakvoorbereiding (connectoren achter linker paneel kofferbak) zijn in ieder geval aanwezig, gelukkig!
 
Bovenaan Onderaan