Zelf MDI installeren

ovan

Nieuw lid
Als ik me niet vergis kan je de MDI in het handschoenkastje of onder de armsteun inbouwen. Is er een verschil, en kan je überhaupt kiezen?

Heeft iemand dit reeds zelf geïnstalleerd?

Bedankt!
 

Monteurtje

Forumguru
Als je de MDI achteraf besteld. Dan krijg je een setje met inbouwhandleiding. Voor de Yeti komt die in het bakje voor de versnellingspook en onder de kachelbediening. Er moet dan wel een andere bakje bij besteld worden waar de aansluitstekker zo ingeklikt kan worden. Bij de Octavia komt die in het dashboardkastje. De Superb in armsteun en Fabia onder dashboardkastje. Achter de kachelbediening zit een frame waar je het regelapperaatje voor de MDI in kan schuiven. Na inbouw moet het wel eerst even gecodeerd worden.
 

nomad

Senior Member
Af-fabriek is veel goedkoper, maar als je dat niet gedaan hebt, is dit je enige optie. Het is meer moeite om de boel netjes in te bouwen, dan het aan te sluiten. Je hoeft alleen de massa en Can+ en Can- aan te sluiten. Ga mijn oude MDI binnenkort inbouwen in de auto van een collega. Heb hem al aan de kabelboom van de carkit vastgemaakt. Is mooi Plug and play nu :D
 

ovan

Nieuw lid
... Voor de Yeti komt die in het bakje voor de versnellingspook en onder de kachelbediening. Er moet dan wel een andere bakje bij besteld worden waar de aansluitstekker zo ingeklikt kan worden. ...

Echt? Ik dacht dat dit ofwel in de armleuning was, of in het handschoenkastje. Zal eens op zoek gaan naar foto's...
 

ovan

Nieuw lid
Voor de Yeti komt die in het bakje voor de versnellingspook en onder de kachelbediening. Er moet dan wel een andere bakje bij besteld worden waar de aansluitstekker zo ingeklikt kan worden.

Is het mogelijk om in het bestaande bakje een gaatje te maken voor de usb/ipod kabel en de rest van die mdi-module volledig in te bouwen? Dus zonder dat andere paneel?
 

Monteurtje

Forumguru
Je bedoelt dus de MDI kabel met de usb aansluiting of Ipod. Zijn 2 verschillende kabels. Ja dat kan ook wel. Volgens mij zit er een rubbermatje in het bakje. Dus zie je niks van het gat en valt de kabel ook niet achter het dashboard. Je kunt alleen niet makkelijke een kabel wisselen.
 
Bovenaan Onderaan