Zelf lamp verwisselen Yeti Drive (2017)

Hallo allemaal,

Mijn naam is Johan en dit is mijn eerste bericht op dit forum.

Ik bezit een Skoda Octavia Combi II (1.6 FSI) en ga deze zeer binnenkort vervangen door een Yeti 1.4 TSI

Ik heb een gebruikershandleiding via internet gevonden en ben op een aantal details op zoek gegaan.
Een van de details die ik zoek is het zelf verwisselen van de lamp van het dim-/stads-/groot licht.
Helaas wordt dit in deze handleiding niet beschreven.

Weet iemand of dit bij de Yeti ook zelf eenvoudig te doen is zoals bij mijn O2Combi, of moet ik nu hiervoor naar de garage?

Groetjes, Johan.
 

Yeti2015

Forumguru
Ik heb net even bij mijn Yeti gekeken en daar kan je redelijk goed bij de lampen.
Ik heb weliswaar xenon maar je hoeft er niet voor naar de garage.\
 

EdK

Forumguru
Als je eerste model Yeti hebt met de ronde lampen dan moet je voor de bestuurderszijde toch echt kleine en lenige handjes hebben.
Onlangs was mijn H4 lamp defect aan de bestuurderszijde en met mijn kolenschoppen kreeg ik de lamp er niet uit...
Uiteindelijk de motorkap weer dichtgeklapt en 2 km gereden naar mijn dealer...
20 minuten later zat de nieuwe lamp er weer in en de kosten waren € 0,00 wat ik cash betaald heb aan de dealer...:pardon:
 

Yeti2015

Forumguru
Als je eerste model Yeti hebt met de ronde lampen dan moet je voor de bestuurderszijde toch echt kleine en lenige handjes hebben.
Onlangs was mijn H4 lamp defect aan de bestuurderszijde en met mijn kolenschoppen kreeg ik de lamp er niet uit...
Uiteindelijk de motorkap weer dichtgeklapt en 2 km gereden naar mijn dealer...
20 minuten later zat de nieuwe lamp er weer in en de kosten waren € 0,00 wat ik cash betaald heb aan de dealer...:pardon:
Ik heb dus het 2de model en daar valt de ruimte dus.mee.
 
Ik weet niet of het model dat ik ga kopen het tweede of misschien wel het 3e model is ;)
In ieder geval het model van dit jaar 2017.
De koplampen lijken op het model van 2015.
 
Vandaag in de showroom eens onder de motorkap van een Joy gekeken.
Helaas, in dat model zaten Xenon gasontladingslampen.
Dus ik weet nog niet hoeveel ruimte er daadwerkelijk zit.
Volgens de handleiding van die Joy moet dit wel mogelijk zijn.





[edit] spelfouten verwijderd[/edit]
 
Laatst bewerkt:

Muug

Senior Member
Als je eerste model Yeti hebt met de ronde lampen dan moet je voor de bestuurderszijde toch echt kleine en lenige handjes hebben.
Onlangs was mijn H4 lamp defect aan de bestuurderszijde en met mijn kolenschoppen kreeg ik de lamp er niet uit...
Klopt. Heb ik vanavond mogen ontdekken. Enkel met kinderhandjes lukt het volgens mij.
Of na het uitbouwen van de lichtunit wellicht.
 
Bovenaan Onderaan