Zelf knopjes op het stuur monteren

Goedenavond allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet maar kom er niet uit.
Ik heb een skoda citigo uit 2016 en ik vroeg me af of ik er zelf knopjes op het stuur kan monteren aan de linkerkant.

Op de foto lijkt het alsof er wel wat gemonteerd kan worden bij beide kanten bij dat stukje plastic, maar zal er in het stuur een aansluiting zitten waardoor het ook gaat werken of is het idee wat ik heb een no go?
 

Bijlagen

  • CC8B8EED-BFEC-400D-9793-327977FD01B2.jpeg
    CC8B8EED-BFEC-400D-9793-327977FD01B2.jpeg
    11 KB · Weergaven: 41

Cordoba

Forumguru
Een stuur zonder knoppen heeft niet de sleepringcontacten die nodig zijn om de signalen van het stuur naar de rest van de auto te krijgen, dus het is wat anders dan een paar knopjes op het stuur knutselen: je zult een geschikt stuur met knoppen moeten aanschaffen. Dan is de vraag of jouw auto met de aanwezige modules overweg kan met een stuur met knoppen. Bij het wisselen van het stuur, moet je ook opletten of je de oude airbag kunt overzetten, of dat je ook een andere stuurairbag nodig hebt. Verder bij een dergelijke klus NOOIT de auto op contact en alle voorzorgsmaatregelen nemen om te voorkomen dat een airbag af gaat tijdens het knutselen.

Kortom stuurbediening kan misschien wel, maar is wel wat omvangrijker dan een 'paar knopjes op het stuur zetten'.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Er zijn enkele kabels nog nodig die doorgevoerd moeten worden naar de BCM en naar je teller. Hoe en wat precies heb ik zelf nooit uitgezocht maar er is een thread op de UK website waarbij het e.e.a. uitgelegd wordt;

P.S. dit is dan wel voor de facelift maar zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
 
Bovenaan Onderaan