Zelf 12V accu vervangen?

spaarder

Nieuw lid
Weet iemand of er nog speciale actie nodig is om de 12V accu van een Enyaq iV80 te vervangen?

Dat klinkt als een rare vraag, maar toen ik een paar jaar geleden een vreemde storing had, waarbij hij NIETS meer deed, dacht ik: laat ik de 12V accu eens los halen om de systemen zich te laten resetten.
Bij het weer opnieuw aansluiten nog nooit zon kerstboom aan waarschuwingen gezien!

Dus kan ik datzelfde verwachten bij het loshalen van de oude accu? Kan me niet voorstellen dat ik de boel onder spanning moet houden (ook al is het maar 12V) tijdens het wisselen?

hemi24

Forumguru
Je moet de auto even laten weten dat er een nieuwe accu is geplaatst en als deze afwijkt even merk, type en capaciteit juist invoeren.
Zal bij een EV niet echt anders zijn dan bij een ICE…

Tees

Donateur
En verder is t normaal dat er zoveel storingen komen. Stukje rijden en het stuur helemaal van links naar rechts en terug draaien en alles zou weg moeten zijn. Ook niet anders dan bij een ICE lijkt me.

VAG-man

Forumguru
Ik zet een acculader op de voedingskabels van de auto die op de accu zitten. Zo kun je de oude accu verwijderen en blijft de auto onder spanning.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan