Zekering nr. 19 van meters branden door

2one

Nieuw lid
Goedenavond,

Een paar dagen geleden onder het rijden viel plotseling mijn tempratuur en brandstofmeter uit. Dus net een poging gedaan voor het vervangen van zekering 19 of ook wel in het Felicia boekje bekend als: "Verlichting voor stads-/parkeerlichtschakelaar, controlelampjes, koelvloeistoftempratuurmeter, benzine meter enz.". Na het vervangen van deze zekering brandde deze na 1 seconde/2 seconden al door. Mijn verlichting doet nog wel zijn werk. Waar zou het probleem liggen?

Alvast bedankt!
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de controlelampjes ook nog werken, dan zul je het vermoedelijk in een van deze meters moeten zoeken.
 

Ronnie

Forumguru
Je zou om te beginnen even de stekker van de koelwatertemp.voeler af kunnen halen, kan zijn dat de voeler doorgeslagen is,
als tweede optie dan de stekker op de tank (onder de achterbank zit een rond plaatje van zo'n 10 cm diameter, dit losschroeven ,erafhalen en dan zie je de stekker zitten)
Vliegt dan bij beide afgenomen stekkers de zekering er nog steeds uit, dan vanaf de lichtschakelaar de stekker van de dimmer aftrekken, kijken of de zekering dan heel blijft.
Probeer dit eerst maar en dan horen we het wel......
(Toch niet onlangs "iets" aangesloten in de auto?)
 
Ik heb sinds een paar dagen dat de radio uit gaat als is gas geef. Na meten blijkt dat de accu 19 volt! geeft. Dit moet bij 14 ongeveer ophouden. Ik vermoed dat er een spanningsregelaar stuk is. Wellicht is bij jouw ook de spanning te hoog, waardoor er een zekering uit gaat? Ik ben er verder nog niet uit, maar wellicht is het zo iets.
Misschien weet iemand anders hier iets van
 

2one

Nieuw lid
Aangezien ik nog genoeg zekeringen tot mijn beschikking heb, heb ik er (twee dagen later) maar weer eens een nieuwe zekering ingedaan. Nu doen de tellers het weer! dank voor de hulp!
 
Bovenaan Onderaan