Zekering F7 in motorkompartiment

EdK

Forumguru
05.jpg
Als ik naar dit schematje kijk dan kan ik er niets meer van maken dat de twee draden met kabelschoen gewoon op de accu klemmen gemonteerd mogen worden.
Want in de draad van ACC+ ( accu plus ?? ) zit een goedkope uitvoering van een zwevende zekering.
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik denk dat het de TS niet om het afzekeren gaat, maar om de spanning af te takken op een punt waar alleen spanning is als de motor loopt/contact aan staat, dus een geschakelde spanning.
 

EdK

Forumguru
@Cordoba ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat de ACC+ een geschakelde plus in deze moet zijn.
Was even afgeleid door de twee zwarte stekkers, maar met meten ( is weten ) moet de TS er toch achter komen waar een geschakelde plus in het vooronder zit....
Misschien dat @Joske voor zijn landgenoot in zijn archief kan kijken voor een elektrisch schema van het vooronder ??
 

andrehj

Forumguru
@Twincam_be
Zomaar ergens aftakken is natuurlijk een slecht idee. De betreffende draad moet natuurlijk geen signaaldraad zijn, of onderdeel van een regeling. Voor dit soort acties is schema nodig!
Ik heb even het schema van mijn (MJ2012) S2C geraadpleegd, en volgens mij schema heeft zekering F7 (SB7) inderdaad altijd spanning. Dit is echter de zekering van relais J59 (ontlastrelais X-contact). Aan de uitgang van dit relais is wel geschakelde 12V beschikbaar (een heleboel zelfs, max 40A).
Bij mijn auto komt die 40A uit op zekeringen 40, 41 en 42 in het interieur. Deze 40A geschakelde stroom werd alleen gebruikt voor de lichtschakelaar (??) en was dus ideaal om een geschakelde 12V voor mijn trekhaak te maken, en een geschakeld 12V stopcontact in de bagageruimte.

Of dit alles bij jouw vroege S2 precies gelijk is weet ik niet.
 
Bovenaan Onderaan