Zeer slechte service pon/vw

Supernaturol

Actief lid
Bekijk media item 1730
Zeer slechte service,

Heb dit maar op sociale media gezet.

Sorry voor mijn spelling. Ben eenmaal geen held erin.

Zeer slechte service van Vw Nederland. Rij in een t5gp uit 2012 met 41.000km. (Met verlengde garantie)
Sinds 2 maanden geleden lijkt net of mijn airbag eruit komt. Je ziet namelijk heel duidelijk het afdruk en wordt met de dag erger.
VW Nederland geeft aan dat dit cosmetische schade is!!!!!!! Terwijl het een fabrieksfout is.

Meneer Smits van klantenservice/ afdeling garantie geeft aan dat dit door eigen toedoende is.

Hoe hard moet je dan op je airbag slaan om deze afdruk te krijgen.??!!??!?

Ik heb aangegeven aan deze meneer dat ik een airbag wilt kopen en samen met een honkbal knuppel er op wilt rossen. Op kosten van ongelijk.
Maar daar stemde hij niet op in.
Jammer want dan kunnen even meten hoeveel druk er nodig voor is om deze afdruk te maken.

Het is best raar dat Vw Nederland mijn veiligheid niet in acht neemt.

Stel je voor ik rij 120 en de airbag klapt en boem.........
Beetje jammer dan dat mijn kind geen papa meer heb en mijn echtgenote mij zal moeten missen.
Door toedoende van een medewerker die op afstand kan bepalen dat dit cosmetische schade is.

Ik heb van Vw wel verwacht dat veiligheid wel op nummer 1 staat maar blijkbaar is het laatje met geld belangrijker dan mensen leven.
 

jonbongoofy

Forumguru
Kan me vergissen maar volgens mij heb ik soortgelijk verhaal gelezen in autobild. Daar was VW pas bereid na tussenkomst van autobild iets aan het probleem te doen. Zal eens kijken of ik het betreffende artikel kan terugvinden.
 

newwolf84

Forumguru
Idd wel bijzonder. Jammer dat men het zo gauw weer op "eigen toe doen" gooit. Neem de verantwoordelijkheid voor je product zou ik zeggen.
 

Cordoba

Forumguru
Als ik de foto zie, en het verhaal van Pon, dan hebben ze naar mijn idee niet helemaal ongelijk: op de foto zie ik een scheur in de kap over de airbag, maar dat is de kap, dat is geen reden waarom de airbag zomaar af zou gaan (er is immers geen electrisch signaal naar de airbag). Dat je je hier niet prettig bij voelt, kan ik me heel goed voorstellen, zeker omdat je zo niet kan zien wat er onder de kap fout zit.

Misschien allereerst eens laten checken of er nog wel een airbag onder zit (en die bijvoorbeeld niet door een bende eruit is geroofd, en vervolgens met flink geweld de kap teruggeplaatst). Verder weet je of het stuur ooit is gedemonteerd, waarbij de schade mogelijk kan zijn ontstaan?

Overigens een 't5gp', is dat een bepaalde uitvoering van de T5 (de Transporter dus)?
 

Supernaturol

Actief lid
Ik ben de eerste eigenaar van de facelift model van de transporter.
Stuur en airbag is er nooit uit geweest.
En ik kan me ook biet herinneren dat ik de afgelopen 2 maanden de claxon gebruikt heb.
Ben altijd zeer attend met me eigen werkbus.
Ik als zzper moet alles uit me eigen zak betalen.
Alle collegas die zeggen: alsof hij net uit de showroom komt.
 

peterrapid

Forumguru
Zoals @Cordoba al zegt airbag kan er zomaar niet uitploffen hoor, het is niet omdat de stuurkap een afdruk krijgt dat de airbag kan ontploffen. Maar die scheur moet wel van buitenaf zijn veroorzaakt ik kan me niet voorstellen dat deze door de airbag is veroorzaakt. Misschien een mindere kwaliteit van PVC of vervorming door warmte ??? Nu weet ik ook niet door vrij agressief op de sociale media je zaak te gaan vertellen je veel succes bij PON gaat hebben hoor, ik zou het persoonlijk iets minder agressief verkondigen dat je je bv in de steek voelt gelaten door PON terwijl je een trouwe VAG-aanhanger bent, misschien geeft die houding iets meer succes. In ieder geval wens ik je succes met je zaak en je T5.
 

Supernaturol

Actief lid
Ik snap wat je bedoeld Peter.
Maar ik ben er helemaal klaar, er zijn talloze tefeloongesprekken geweest en ze geven telkens aan dat het cosmetische schade is en dat doe me toe doende is.
Dus schuiven ze het in mijn schoenen.
Maar ik heb ook aangegeven dat ik een airbag wilt kopen en dan samen met hem met een honkbalknuppel er op rossen en dan kijken hoeveel kracht/druk nodig is om deze cosmetische aan te richten.
Maar dat vond hij maar geen goed plan.
Maar als je zeker weet dat je degelijk product leverd. Moet je toch deze uitdaging aan kunnen.
Ten slotte betaal ik de airbag.

En de ene keer geven ze aan: nee, ik zie dit Voor het eerst. En andere geven ze aan: we hebben vaker mee gemaakt en geen kwaad.

Wie moet ik nou geloven?
En als het vaker voorkomt; moeten ze dan even verder inspecteren/ onderzoeken van hoe dat kan.

En ja komt misschien agressief over maar ben er gewoon klaar mee.

( zijn ook meerdere problemen met me bus die ze niet willen/ kunnen oplossen zoals een "klonk" geluid is de dsg, piepende deuren, storingen in het canbus systeem waardoor lampjes branden en laatje hem uitlezen is er niets aan de hand en ga zomaar door)



Denk dat ik een maandagochtend busje heb.


Nogmaals excuus voor mijn spelling
 

peterrapid

Forumguru
@Supernaturol ik begrijp je frustratie hoor als je al verschillende problemen na mekaar hebt gehad zonder afdoende oplossing. In ieder geval succes met de verdere afhandeling van je zaak ik hoop dat je een oplossing krijgt.
 

Cordoba

Forumguru
Net als Peter, begrijp ik je frustratie. Ik heb lang geleden de fout gemaakt een nieuwe slOpel te kopen. De auto is binnen de garantieperiode zo'n 100 keer naar de garage geweest voor de meest idiote mankementen (zo is bijvoorbeeld tot 2x keer toe de km-teller vervangen), waar uiteindelijk dealer en importeur me in de kou hebben laten staan.

Je bent eerste eigenaar, dus je zou in principe moeten weten wat er met de auto is gebeurd. Weet je of het stuur ooit is verwijderd (bijvoorbeeld bij vervangen door ander model stuur, probleem met cruise control of iets dergelijks). Ik zou in elk geval eens een bezoek aan een andere dealer brengen en kijken wat deze ervan zegt.

Overigens voor de duidelijkheid: formeel heb je niets met Pon te maken. Je hebt de auto gekocht bij de dealer, en de dealer is verantwoordelijk voor het product (de auto) dat ie verkoopt, en de dealer is dus ook zelf verantwoordelijk voor de garantie. Dat de dealer via allerlei regelingen de garantie-reparaties deels vergoed krijgt van de importeur, is mooi meegenomen voor de dealer, maar daar heb je feitelijk niets mee te maken.
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik weet of je al naar een andere Vw dealer geweest ben met dit probleem.
Je kan ook naar Duitsland gaan voor garantie omdat deze voor heel Europa geldig is.
Het is de kap die stuk is en dat zijn de kosten nu ook niet.

Marco
 

auriga

Forumguru
Ik weet of je al naar een andere Vw dealer geweest ben met dit probleem.
Je kan ook naar Duitsland gaan voor garantie omdat deze voor heel Europa geldig is.
Het is de kap die stuk is en dat zijn de kosten nu ook niet.

Marco
Ik vraag me af wat meer kost; die kap of de slechte reclame. (Pon zal dat ongetwijfeld aan zijn aars oxideren, maar je dealer kan hier wat gevoeliger voor zijn...)
 

sitechris

Donateur
Pon interesseert het geen reet. We blijven toch wel VAG-tjes kopen. Of de kettingen nu rammelen, airbags ontploffen of dat we iedere 500 kilometer olie moeten bijvullen. We rennen toch wel naar de dealer. Willen we een klantvriendelijke importeur zullen we eerst moeten stoppen met VAG kopen. Ik heb er nu net 2 voor de deur staan, dus dat wordt lastig ;)
 

bartvw

Forumguru
De leverende dealer is volgens mij aansprakelijk en niet Pon neemt niet weg dat ze hun kop in het zand moeten steken.
Misschien heb je als zelfstandige rechtsbijstand of zo iets en je kun je die op jou T5 zetten om de boel op te lossen.
Je schrijft dat je meerdere problemen hebt aan je bus laat ze maar een oplossing bedenken het kost allemaal genoeg.

Grt Bart
 

peterrapid

Forumguru
Zoals @bartvw het zegt is de dealer de enige eindverantwoordelijke in het verhaal, juridisch is het de verkoper van de wagen (dealer) die de garantie geeft, de afspraken die de dealer heeft met PON zijn anders. Dus ik zou je rechtsbijstand aan het werk zetten.
 

Rallye

Forumguru
Ik zie overigens geen scheur maar enkel een verkleuring in het plastic van je stuur, waarschijnlijk op het punt waar het stuur open moet springen om de airbag eruit te laten: daar is het plastic namelijk dunner. Dan zou Pon wel eens gelijk kunnen hebben met de opmerking dat het enkel om een cosmetisch punt gaat. Om je veiligheid hoef je je dan niet druk te maken gelukkig.
 
Bovenaan Onderaan