Zeer slecht starten 1.4tdi fabia 2006

Hallo

Wederom weer terug op forum ….. wat koppeling betref ,is nu helemaal weer goed .
alleen nu ander euvel en niet zo’n hele fijne ….sinds het begin van de vakantie wou de auto zeer en zeer moeilijk starten zelfs aanslaan gaat moeilijk zowel koude en warme motor soms gaat ie heel lekker starten bij warme motor meestal ….komt zon dikke knal uit de motor als ie aanslaat lastig uit te leggen .
maar is al aan computer geweest maar geen storing en motor management lampje brand ook niet Skoda is beetje aan het spoken in en om het start moment weten jullie wat t kan zijn of al eens eerder ervaren ?
 
aan wat voor computer ? VCDS ? en geen lampje en storing zegt niet alles
met VCDS kun je ook live waardes uitlezen en controleren >
verstuivers controleren , inspuittijdstip , luchtmassa , starttoerental etc etc etc
storingcode of lampje komt pas als het echt kapot is
voorbeeld : slechte luchtmassameter geeft geen fout of lampje , maar je motor loopt wel beroerd

dus naar iemand met verstand van TDI's en in bezit van VCDS
 

Tees

Donateur
Ik denk als eerste aan de verstuivers. Voor een auto van 17 jaar oud ook niet gek als die een keer niet meer zo goed zijn. Wel een duur grapje als dat t zou zijn.

Maar zoals @Fastmarc al aangaf: foutcodes is niet alles. Al lijkt t tegenwoordig wel eens dat veel monteurs dat wel denken...ik zou eens naar een goede garage gaan die nog ouderwetse probleemoplossing doet. Logisch nadenken en stap voor stap dingen checken, dat kan niet elke monteur meer helaas.
 

Ted

Forumguru
Ik neem aan dat je brandstoffilter in orde is. Vervuilde dieselolie heb ik 2 maal meegemaakt en dat bereik je al na 1 x tanken. Veelal is het roest van het tankstation het euvel.
 
Bovenaan Onderaan