Ze noemen mij de slimste...

japeco

Nieuw lid
Heb het ongelooflijke geluk dat ik een autobudget heb van € 70.000 (BTW inbegrepen, in België welteverstaan). Ik heb proefgereden met de nieuwe Volkswagen Touareg 3.0TDI 245, de nieuwe Land Rover Discovery 3.0TDV6 en de nieuwe Mercedes R300 CDI... En wat bestel ik een week later? Inderdaad, ik heb een nieuwe S2C besteld: 2.0CRTDI DSG, Kessy, multifunctiestuur met paddles, volumetrisch & perimetrisch alarm, Elegance, Panoramisch Dak, TPM en vertrekhulp, automatische kofferklep, sound system, 18" Luxon velgen (accessoire), getinte ramen, styling kit, verwarmde ruitensproeiers, CANDY WHITE !! Meer luxe-items besteld dan op die drie dure jongens hierboven (behalve luchtvering dan) en nog niet de helft van m'n geld kwijt! Die verbouwingen aan m'n huis komen er dus iets sneller dan verwacht :laugh:

wimv

Actief lid
Aan dat slim heb ik helemaal niks toe te voegen ! Schitterende auto hoor en heel goed over nagedacht. Bij deze vast gefeliciteerd en we zien de foto's wel verschijnen. En voordat ik het vergeet: welkom hier.
Wim

nemo

Senior Member
Dat klinkt erg goed! Mooie kleur! Moet je lang wachten tot ie geleverd wordt?

breef

Lid
Klinkt goed!!! erg dikke S2 :-) Maar om hem boven een Volkswagen Touareg te verkiezen... hmmmmm daar zou ik nog wel even over na moeten denken ;)

Captain Hook

Forumguru
Mooie S2 besteld!

Maarre, ik zie niet staan dat je een 4x4 uitvoering hebt besteld. Dat lijkt me toch het grootste verschil met de andere auto's die je noemde...(?)

Rolle

Senior Member
Dat is inderdaad een prachtige wagen. Ga je zeker geen spijt van hebben.

Alvast veel plezier en het is het wachten best wel waard.

japeco

Nieuw lid
inderdaad

Inderdaad, ik heb hem niet in 4x4 besteld... Ik vond de meerwaarde van het systeem bij Skoda vrij beperkt, omdat het eigenlijk voor 96% een voorwieltrekker is die, bij nood, ook koppel naar de achterwielen doorstuurt. Dit is voor mij geen echte meerwaarde (zeker niet tov de Touareg of de Land Rover, die échte 4x4-systemen aanbieden). Ik zou de auto al hebben half januari (er kan blijkbaar iets als je voor al je personeel Skoda's in leasing neemt).:winkie: Mijn vrouw vindt dat ik een beetje een "pooier-uitvoering" genomen heb (candy white, privacy glass, dikke velgen), maar het is maar voor 3 jaar hé, tegen dat die witte kleur uit de mode is, bestel ik mij toch m'n volgende (zou ik dan nog iets anders willen dan Skoda?)

nemo

Senior Member
@ japeco: haha pooier uitvoering.. tsja, je zult er genoeg aandacht mee trekken! voor de rest zie ik de overeenkomsten met een mercedes niet!

Constant

Erelid
Er is een test geweest waarbij de Superb 2 werd vergeleken met Mercedes en ruimschoots won (en niet alleen vanwege de prijs!).

TL@

Forumguru
Van de aangegeven modellen, zou ik ook de S2 gekozen hebben. Voor 70.000€ zou ik echter wel een Passat CC genomen hebben, heb je nog steeds wat over maar wel een droom auto (volgens mij)

Niettegenstaande dat de S2 ook een pracht auto is.

Fabia

† In Memoriam
Wauw wat een budget zeg, maar wel een hele mooie wagen hoor die je gekocht hebt. En welkom op dit gezellige forum.

___JC___

Forumguru
Mooie bak Japeco, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet in een S2 zou gaan rijden met zo een budget. Maar goed ik heb ook geen verbouwing gepland staan of zoiets. :winkie:

Wat betreft de 4x4 ga je denk ik nog wel van mening veranderen. Juist met een dikke diesel met zoveel koppel is 4x4 een wereld van verschil. Bij nat wegdek of de huidige winterse omstandigheden echt een pré. En bij een wat sportieve rijstijl absoluut een aanrader.

Maar ondanks dat zal je zeker veel plezier hebben van deze dikke bak.

Bovenaan Onderaan