Zaterdag aanstaande overstap naar F II !

Hallo,

Aanstaande zaterdag ga ik mijn (jong gebruikte) Fabia II ophalen. Ik maak de overstap vanaf mijn huidige Fabia I 1.4 16V 55kw (Spirit+) naar een 1.4 16V 63kW (Ambiente).. ik ben benieuwd !

Groeten
 

Ronbe

Senior Member
Proficiat met je (bijna) nieuwe Fabia II. Ben benieuwd naar het verschil in Pk's en verbruik met je huidige Fabia.
Je geeft aan dat je huidige Fabia 55kw vermogen heeft. Klopt dit wel ? Mijn Fabia (ook Spirit +) is 7 maanden ouder dan de jouwe, maar is wel in de nieuwere 59kw uitvoering.
Veel rijplezier in je Fabia II

Ron
 

Fabia

† In Memoriam
Daar ga je geen spijt van krijgen. De FII voelt echt een stuk volwassener aan.
 

nemo

Senior Member
Welkom bij de club van overstappers van F1 naar F2!! Veel plezier zaterdag!! Gauw foto's maken he!
 

Gieliovd

Forumguru
Gefeliciteerd! Hier ga je vast geen spijt van krijgen ;) Fijn, een andere wagen! Maar wel weer een stapje omhoog.

Daar ga je geen spijt van krijgen. De FII voelt echt een stuk volwassener aan.
Grappig, toen ik in de F2 kroop had ik juist het tegenovergestelde gevoel. Ik vond mijn F1 veel fijner en volwassener aanvoelen!
 

plaza

Forumguru
[
Grappig, toen ik in de F2 kroop had ik juist het tegenovergestelde gevoel. Ik vond mijn F1 veel fijner en volwassener aanvoelen![/quote]

Zit je Fabia 2 nog te puberen dan ? :laugh::laugh:
 
Grappig, toen ik in de F2 kroop had ik juist het tegenovergestelde gevoel. Ik vond mijn F1 veel fijner en volwassener aanvoelen!


Ik vind dat wel heel erg moeilijk te geloven. Wij hadden voor onze huidige Fabia II een Fabia I combi. Die Fabia I reed redelijk (echter niet meer dan dat, achteraf gezien) maar had wel veel irritante problemen (o.a. verwarming en steeds afslaan van de motor). Voor die problemen is meerdere malen een oplossing gezocht in de garage, maar deze bleken niet te verhelpen. Onze huidige Fabia II rijdt echt een klasse (of twee) beter. Gelukkig maar, want anders had ik echt geen Skoda meer gekocht.
 
Proficiat met je (bijna) nieuwe Fabia II. Ben benieuwd naar het verschil in Pk's en verbruik met je huidige Fabia.
Je geeft aan dat je huidige Fabia 55kw vermogen heeft. Klopt dit wel ? Mijn Fabia (ook Spirit +) is 7 maanden ouder dan de jouwe, maar is wel in de nieuwere 59kw uitvoering.
Veel rijplezier in je Fabia II

Ron

Hoi Ron,

Ja mijn huidige Fabia I is toch echt de 55Kw (75pk) uitvoering hoor.. denk dat ik dan nog een auto uit oude voorraad te pakken had misschien ?
 

Ronbe

Senior Member
Ja mijn huidige Fabia I is toch echt de 55Kw (75pk) uitvoering hoor.. denk dat ik dan nog een auto uit oude voorraad te pakken had misschien ?

Heb je een combi of een hatchback ? Bij de combi is de productie vanaf juli 2006 omgeschakeld naar de 59kw(80pk). In dat geval heeft je auto meer als een jaar ergens gestaan.
Bij de hatchback heeft men de 55kw(75pk) gehandhaafd tot einde productie. (april 2007)

Groeten,

Ron
 
Heb je een combi of een hatchback ? Bij de combi is de productie vanaf juli 2006 omgeschakeld naar de 59kw(80pk). In dat geval heeft je auto meer als een jaar ergens gestaan.
Bij de hatchback heeft men de 55kw(75pk) gehandhaafd tot einde productie. (april 2007)

Groeten,

Ron

Hoi Ron,

Ik heb een Fabia hatchback en die is op 24-08-2007 op kenteken gezet.. grote kans dus dat ik een wat oudere heb gekregen (was ook de laatste die in de showroom stond).. Ik vind de 55kw motor wat tegenvallen, hoop dat de 63kw ietsje pittiger is...
 

joergarms

Senior Member
Je geeft aan dat je huidige Fabia 55kw vermogen heeft. Klopt dit wel ? Mijn Fabia (ook Spirit +) is 7 maanden ouder dan de jouwe, maar is wel in de nieuwere 59kw uitvoering.
Veel rijplezier in je Fabia II

Ron

Ik heb dezelfde uitvoering, maar ook nog een 55kw volgens de sticker. Al moet ik zeggen, hij trekt veel beter dan 55kw. Heb t de dealer al eens gevraagd, die kon me niks verklaren.
 
Ik heb de Fabia II opgehaald en al dik 200 km mee gereden ;)
Tot nu toe bevalt hij echt goed, vooral de iets hogere zit en de iets betere (steviger stoelen) vind ik erg prettig.

Qua motorvermogen merk ik niet echt het verschil met de 55Kw, hooguit is hij onderin (2e versnelling) wat sneller.

Ik vind de Fabia II inderdaad ook echt wel een klasse hoger rijden (sorry mijn oude trouwe Fabia I)
 
Bovenaan Onderaan