Zaklamp ontbreekt in kofferbak

Eerst even voorstellen:
Sinds 2 weken rijd ik een Octavia business edition plus. In de kofferbak mis ik de zaklamp rechts.
Weet iemand waarom deze er niet bij zit?
 

EdK

Forumguru
Volgens mij zitten ze tegenwoordig links gemonteerd !!??

Word zeer op prijs gesteld door vele active leden als je je even voorstelt in de "meet en greet " :lezen::pieker::pardon:
 

Spoetnik

Forumguru
Dan maar 1 met magneetje bij de action kopen voor 3,95. Kan je hem op de zijkant van de auto plakken. Ik ben ook aan tevergeefs aan het zoeken geweest. Die paraplu wel gevonden. Die zit alleen zo goed verstopt dat als het regent je vergeet dat die plu in de deur zit.
 

JeSko

Forumguru
Plu in de achterdeur rijderskant, bij mij althans, zaklamp linksachter in kofferbak, bij mij althans. Kan zijn dat dit nog verschillend is per model en/of bouwjaar. Dacht dat de zaklamp bij een O3 rechts achteraan in de koffer zat.
 

JeSko

Forumguru
Wegbezuinigd, net zoals de plastic afdekkap over de batterij, of de gasdempers onder de motorkap. ( Bij welke modellen etc weet ik niet helemaal zeker ). Al die kleine euri's op miljoenen auto's scheelt....


Miljoenen!

Maar Skoda verliest wel haar speciaal kantje op deze manier.
 

JeSko

Forumguru
Klopt dat heeft er ook weer met te maken, benieuwd of ze dat gaat lukken, Seat vind ik een merk blijven met een jonge reputatie, komt misschien door mijn omgeving maar het is echt zo'n jongerenmerk, geen idee of dat in NL ook zo is? Daar is zeker niks mis mee maar het word toch nog wat om ze van dat imago af te helpen en meer richting volwassen premium te brengen. Snap alleen niet goed wat ze dan met Cupra als alleenstaand merk moeten.. dat duwt in mijn ogen Seat weer wat achteruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Op de ateca van t werk zitten anders ook geen gasveren onder de kap hoor. Dat viel toch even vies tegen want die kap is maar een zwaar ding.. en daarbij is het ook niet de goedkoopste uitvoering; 2.0 tsi FR 4-drive.
 

JeSko

Forumguru
Mijn Superb was de eerste auto die ik had met gasveren, aangename verassing toen ik die stok niet vond :D maar ach... Het is niet werelds grootste gemis, gasveren of niet, lig er niet wakker van. De zaklamp idem, nog nooit echt gebruikt, paraplu daarentegen is al vaak van pas gekomen, lekker handig.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij zitten op de Octavia IV juist wel weer gasveren - in tegenstelling tot de Golf 8….

Zie deze video (22.38):


Ik denk dat de uitvoering van de VAG-auto’s wordt overgelaten aan minister De Jonge… :D
 
Bovenaan Onderaan