polf
Senior Member
Vorige week nieuwe blokken en schijven geplaatst aan de achterzijde omdat ze redelijk gaar waren.
Rechts achter was prima terug te stellen maar links draaide belachelijk zwaar. Nadat ik de zuiger eindelijk ver genoeg terug had en de nieuwe set schijf/blok had geplaatst bleef dit wiel toch licht aanlopen.
Revisie set gehaald bij de dealer en beide achter remklauwen voorzien van nieuwe seals.
Na het verwijderen van de remleidingen van de remklauw heb ik de leiding afgedopt zodat er geen olie uit lekte. Na revisie de remklauw en stukje leiding vooraf gevuld met remolie en daarna gekoppeld aan de remleiding.
Omdat ik geen vacuüm pot heb, heb ik de remklauw daarna ontlucht op de ouderwetse manier met 2 personen in/uit/open/dicht van de bleed plug. Er kwam niet heel veel lucht uit en na 5 cycles zonder lucht ben ik gestopt.
Ik heb nu last dat mijn rempedaal langzaam wegzakt als je er constante druk op houd(ongeveer 10 seconden en dan zit je op de aanslag onderin).
Dus nog maar een keer vierkant rondom ontlucht, nergens kwam lucht uit. En er ligt nergens olie dus het is ook geen uitwendige lekkage. Het ABS op een grasland al eens lekker tekeer laten gaan en daarna nog maar een keer ontlucht. Nog steeds hetzelfde.
Ik ben een beetje bang dat met volledig intrappen van het rempedaal tijdens ontluchten de hoofdremcilinder cups eraan zijn gegaan?
Ik kon zo snel op het WWW niet vinden dat er revisie setjes zijn voor de hoofdremcilinder. Of zijn die er wel? (link please?)
Wie heeft er nog een goed idee waar ik het verder kan zoeken? Of zeker kan stellen dat het de hoofdremcilinder is?
Het gaat om een O2 1.9TDI uit 2006 (BLS) 175K gelopen (achter voorzien van de CI-38 remklauwen (zuiger 38mm))
Greetz Polf
Rechts achter was prima terug te stellen maar links draaide belachelijk zwaar. Nadat ik de zuiger eindelijk ver genoeg terug had en de nieuwe set schijf/blok had geplaatst bleef dit wiel toch licht aanlopen.
Revisie set gehaald bij de dealer en beide achter remklauwen voorzien van nieuwe seals.
Na het verwijderen van de remleidingen van de remklauw heb ik de leiding afgedopt zodat er geen olie uit lekte. Na revisie de remklauw en stukje leiding vooraf gevuld met remolie en daarna gekoppeld aan de remleiding.
Omdat ik geen vacuüm pot heb, heb ik de remklauw daarna ontlucht op de ouderwetse manier met 2 personen in/uit/open/dicht van de bleed plug. Er kwam niet heel veel lucht uit en na 5 cycles zonder lucht ben ik gestopt.
Ik heb nu last dat mijn rempedaal langzaam wegzakt als je er constante druk op houd(ongeveer 10 seconden en dan zit je op de aanslag onderin).
Dus nog maar een keer vierkant rondom ontlucht, nergens kwam lucht uit. En er ligt nergens olie dus het is ook geen uitwendige lekkage. Het ABS op een grasland al eens lekker tekeer laten gaan en daarna nog maar een keer ontlucht. Nog steeds hetzelfde.
Ik ben een beetje bang dat met volledig intrappen van het rempedaal tijdens ontluchten de hoofdremcilinder cups eraan zijn gegaan?

Ik kon zo snel op het WWW niet vinden dat er revisie setjes zijn voor de hoofdremcilinder. Of zijn die er wel? (link please?)
Wie heeft er nog een goed idee waar ik het verder kan zoeken? Of zeker kan stellen dat het de hoofdremcilinder is?
Het gaat om een O2 1.9TDI uit 2006 (BLS) 175K gelopen (achter voorzien van de CI-38 remklauwen (zuiger 38mm))
Greetz Polf
Laatst bewerkt: