Zacht rempedaal na remklauw revisie

polf

Senior Member
Vorige week nieuwe blokken en schijven geplaatst aan de achterzijde omdat ze redelijk gaar waren.

Rechts achter was prima terug te stellen maar links draaide belachelijk zwaar. Nadat ik de zuiger eindelijk ver genoeg terug had en de nieuwe set schijf/blok had geplaatst bleef dit wiel toch licht aanlopen.

Revisie set gehaald bij de dealer en beide achter remklauwen voorzien van nieuwe seals.


Na het verwijderen van de remleidingen van de remklauw heb ik de leiding afgedopt zodat er geen olie uit lekte. Na revisie de remklauw en stukje leiding vooraf gevuld met remolie en daarna gekoppeld aan de remleiding.

Omdat ik geen vacuüm pot heb, heb ik de remklauw daarna ontlucht op de ouderwetse manier met 2 personen in/uit/open/dicht van de bleed plug. Er kwam niet heel veel lucht uit en na 5 cycles zonder lucht ben ik gestopt.


Ik heb nu last dat mijn rempedaal langzaam wegzakt als je er constante druk op houd(ongeveer 10 seconden en dan zit je op de aanslag onderin).


Dus nog maar een keer vierkant rondom ontlucht, nergens kwam lucht uit. En er ligt nergens olie dus het is ook geen uitwendige lekkage. Het ABS op een grasland al eens lekker tekeer laten gaan en daarna nog maar een keer ontlucht. Nog steeds hetzelfde.


Ik ben een beetje bang dat met volledig intrappen van het rempedaal tijdens ontluchten de hoofdremcilinder cups eraan zijn gegaan?:(

Ik kon zo snel op het WWW niet vinden dat er revisie setjes zijn voor de hoofdremcilinder. Of zijn die er wel? (link please?)

Wie heeft er nog een goed idee waar ik het verder kan zoeken? Of zeker kan stellen dat het de hoofdremcilinder is?

Het gaat om een O2 1.9TDI uit 2006 (BLS) 175K gelopen (achter voorzien van de CI-38 remklauwen (zuiger 38mm))

Greetz Polf
 
Laatst bewerkt:

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb dit ook gehad. Na revisie van de remklauwen ook dat mijn rempedaal verder kon worden ingedrukt. Ik heb hem toen nogmaals goed ontlucht en sindsdien gelukkig goed
 
  • Leuk
Waarderingen: polf

polf

Senior Member
Vandaag nog maar eens bezig geweest met het weg zakkende rempedaal. Het probleem doet zich naar nu blijkt alleen voor als de motor draait en dus de rembekrachtiger actief is. Als de motor uit is en ik voer een constante druk uit op het pedaal zakt deze niet naar de eindstop.
Als het een lekke hoofdrem cilinder zou zijn lijkt mij dat deze ook gewoon lekt/zakt met de motor uit.

Als ik verder zoek op het WWW zijn er vele die zeggen dat het normaal is, maar omdat het anders is dan voorheen kan ik het maar slecht geloven.

Op het totale remmen is ook niets aan te merken. Vertraging is prima, noodrem werkt goed op een fikse heuvel blijft pedaal wel hard. alleen bij een constante "lage" remdruk zakt het pedaal langzaam weg.
Van de week maar eens aankijken of het beter word? ik heb het idee dat het nu al iets beter is dan 50 KM geleden.

Greetz Polf
 

Antera

Donateur
Dat is normaal als je de motor uit zet is er geen vacuum en loopt het leeg en is je rem altijd hard.

Ik vermoed toch ook je hoofdrem cilinder kapot is
 

polf

Senior Member
Inmiddels dik duizend kilometer verder en de achterremmen raken ingesleten. Auto nogmaals laten ontluchten met 2 bar bij de garage. Getest en uitstekend bevonden. Ondanks dat het gevoel anders blijft dan voorheen doe ik er voorlopig even niks aan. Alle rem testen zijn prima en ook andere auto’s vertonen meer of min hetzelfde fenomeen als je constant blijft trappen.

Greetz Polf
 
Bovenaan Onderaan