Yeti TDI ervaringen

Jerome

Nieuw lid
Hallo allen,

Mijn ouders zijn aan een nieuwe auto toe en zijn er erg enthousiast over de Yeti. Proefgereden in een 1.2TSI en beviel erg goed.
Maar 4x4 is gewenst en het wordt zeker een automaat, dus valt de 1.8TSI helaas af en wordt er zodoende nagedacht over de TDI 4x4 DSG-6.
Ik vroeg me af of er al mensen zijn die ervaringen hebben met deze motor in de Yeti?

Vriendelijke groet, Jerome
 

Wasmachineman

Forumguru
Volgens mij zijn hier geen leden die zo een Yeti hebben. Reden : erg prijzig ! Maar iemand moet de eerste zijn dus welkom alvast ! :1761:
Concurrenten zijn nog duurder !
 

Jerome

Nieuw lid
Door de diesel-tax loopt het bedrag inderdaad behoorlijk op.
Als Nissan (Tino) rijder ook wel goed gekeken naar de Qashqai all-mode, maar dat is het toch net niet (zeker in vergelijking met de Yeti).
Andere opties zouden, vanwege de hogere zit, de X1 en XC60 kunnen zijn en ja, die zijn behoorlijk veel duurder nog (en ook wel iets andere klasse).
 

Wasmachineman

Forumguru
Net even bij onze vrienden gekeken, V W, en de Tiguan is alweer ruim 6000 euro prijziger ! Met dezelfde motor dus.
Als je een beetje de autobladen doorleest, waarin de Yeti getest wordt, dan kun je al niet meer om hem heen. Wint (bijna) alles ! Ook met caravans gaat het erg goed. Maar dat wist je al, denk ik !
Kijk op je gemak hier eens rond in de Yeti-afdeling !
 

Jerome

Nieuw lid
De Tiguan is wel een optie geweest inderdaad, maar de tests liegen niet en die komt er zeker niet. Verder lees ik al enige tijd mee en vond het wel zo leuk en netjes om eens actief te worden (zeker gezien de actualiteit van een nieuwe voiture) !
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik denk dat alle Yetiposters nog aan het rijden zijn (lekker slechte weersomstandigheden nu) anders hadden die al lang gereageerd op jouw post.
:ahum: Nou ja, dan heb ik de honneurs maar even waargenomen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Tuurlijk. Maar hier was het een beetje veel regen, onweer enzo. Dus avontuurlijk...:ahum:
En dan zit je ergens op een modderpad, heen en weer te crossen. In een Yeti.
 
Bovenaan Onderaan