Yeti snelst doorverkochte occasion januari-april 2012

clapton

Senior Member
Volgens Autoweek 22 is de Yeti de snelst doorverkochte occasion.
Aantal verkocht 74, gemiddelde stadagen 28. Tweede is de Peugeot 508 SW, aantal verkocht 57 en gemiddeld 28 stadagen.
 

snel

Actief lid
dit geeft aan als je hem te koop zet dat je hem snel kwijt ben of wel erg gevraagd tweede hands:yeah:
 

clapton

Senior Member
Snelst doorverkocht als occasion, niet snel verkocht omdat hij als nieuw aangeschaft niet zou bevallen.
Advies Autoweek: " als de auto die jij zoekt in dit rijtje voorkomt, kun je beter snel reageren als er eentje te koop staat. Want voor dat je het weet, kaapt iemand hem voor je neus weg."
Dus ja dat zegt wel iets over de 'tevredenheid' en nee het blijkt achteraf niet een onhandig groot hok te zijn.:smirk:
 

Captain Hook

Forumguru
Of omdat de Yeti, nieuw, naar verhouding te duur bevonden word?
En dan 2de hands wel betaalbaar(der) is?
Of, omdat er naar verhouding weinig te krijgen zijn?
En als auto's snel beschikbaar zijn als occassion, zou je ook kunnen concluderen dat de 1ste eigenaar er juist NIET tevreden over is...

't Is maar hoe je het uitlegt c.q. wilt uitleggen... :ahum:

"je hebt leugens en je hebt statistiek... "
 

Rosinfield

† In Memoriam
zoveel Yeti occasions zie je niet en die je wel ziet hebben vaak al een respectabel aantal kms gereden. Lijkt me dus dat een uitspraak over (on)tevredenheid van de 1e eigenaar niet mogelijk is. Ze zijn dan wel snel weg, dus blijkbaar zijn ze als occasion erg geliefd. Zo moeilijk is het toch niet?
 

Chatslet

Forumguru
Tja ik moet bij de Yeti altijd denken aan onze buurvrouw die laat thuis komt in haar Yeti. Dan liggen we een kwartier lang te luisteren naar het gepiep van parkeersensoren en een auto die herhaaldelijk voor uit en achter uit rijd. Ik hoor mijn vriendin dan altijd mopelen: "als je niet kunt parkeren moet je zo'n hok niet kopen"
 
Maar weer on-topic na dat hok-gezeur.

De Yeti is een hele fijne auto en doet het daarom waarschijnlijk ook goed op de 2e hands markt. Voor een aantal mensen kennelijk aantrekkelijk (kan ik als Yeti-rijder inkomen) maar iets te duur voor de gemiddelde Skodarijder. Hij is normaal inderdaad relatief duurder dan de Octavia en de Fabia (alleen al door de bijtelling en de BPM) en dat is voor een aantal misschien teveel verschil/ te duur. Met de kop eraf valt die dan weer in het bereik van meer mensen en die kiezen dan misschien wel voor een 2e hands Yeti ipv een nieuwe andere.
 

clapton

Senior Member
Chatslet: misschien zou je buurvrouw de piepers van haar Yeti aan de binnenzijde van haar auto moeten laten monteren. Hoor je ze in iedergeval niet aan de buitenkant.
 

snel

Actief lid
Dit is waarschijndelijk een pieper voor omstanders dat wagen achteruit rijd zoals bij vrachtautos (zit in achteruit rij lamp fitting)
wel hinderlijk 2uur savonds .
 

Noord26

Forumguru
Tja ik moet bij de Yeti altijd denken aan onze buurvrouw die laat thuis komt in haar Yeti. Dan liggen we een kwartier lang te luisteren naar het gepiep van parkeersensoren en een auto die herhaaldelijk voor uit en achter uit rijd. Ik hoor mijn vriendin dan altijd mopelen: "als je niet kunt parkeren moet je zo'n hok niet kopen"

Kun jij de parkeersensoren horen van de auto van je buren? Ik hoor de parkeersensoren van mijn eigen auto al vrijwel niet als mijn vriendin hem met zijn kont ergens weg zet, terwijl ik reeds uitgestapt ben. Dan zit alleen maar het portier dicht. Hoe kun je de parkeersensoren dan horen door meerdere muren heen? :crazy:
 

EdK

Forumguru
Noord26 wat dacht je van met een microfoon bij de buren en een versterker met boxen naast zijn bed ??
 

snel

Actief lid
ik hoop dat hij niet veel ruzie thuis heeft dat hij buiten moet slapen:worshippy::aangenaam:
 
Als deze auto gebruikt goed in de markt ligt is dat waarschijnlijk ook goed nieuws voor de waardevastheid. Als een auto gewild is, dan zou je dat met de inruil moeten merken...Koop ik sneller weer een nieuw "Hok"...(weer een Yeti dus):laugh:
 
Bovenaan Onderaan