Yeti, konifigurator op Skoda.de

Hetzer

Forumguru
Word in de simpelste uitvoeringen geleverd met 16 inch stalen velgen, dat lijkt me nou niet echt heel erg mooi staan.
Lichtmetaal ( 16 inch) krijg je pas vanaf de Ambition ,dit geld ook voo de airco
 

EdK

Forumguru
Tja even een config gemaakt zoals ik hem wel zou willen hebben en ook nog betaalbaar zou zijn als prive rijder.
Valt me zeker niet tegen het bedrag !
Maar denk dat ik voor nederlandse prijzen tov Duitsland er toch een 5000 euries bij moet rekenen ! Of ben ik dan te optimistisch ?


Mein Škoda Yeti Ambition Motorisierung 21.390,00 € 1.2 TSI, 77 kW Außenfarbe 470,00 € Cappuccino-Beige Metallic
Innenfarbe 0,00 € Stoff SPIRIT Stoff Onyx-Silber -
Armatur Satin-Schwarz / Grau Ausstattungen 16 Zoll Stahlreservenotrad inkl. Wagenheber 75,00 €
Bi-Xenonleuchten mit dynamischem Kurvenlicht 750,00 € LM-Felgen SPITZBERG 17 Zoll 260,00 €
Gesamtbetrag: 22.945,00 € (inkl. 19 % Mehrwertsteuer)

Zou ik dezelfde config nemen als hierboven maar met een 1.8 TSI 4x4 118Kw motor dan kom ik op het bedrag van 27.845,00 €
Tja en is dit het verdere bedrag waard ? want dan nog verzekering / wegenbelasting en ga zo maar door !
Moet ik dan toch maar wachten tot er een 1.4 TSI uitvoering komt ?
26.290,00 € 1.8 TSI 4x4, 118 kW
Motorisierung 26.290,00 € 1.8 TSI 4x4, 118 kW
 

Hetzer

Forumguru
dit zou mijn favoriete Yeti gaan worden, ik ben bang dat er hier zo 2 tot 4000 er bij zou moeten, even afhankelijk van het energie label dat de 1.2 tsi hier gaat krijgen, bij een a-label zou hij immers bpm vrij zij, en dat is misschien helemaal gunstig voor de prijs


Mein Škoda Yeti Ambition 21.390,00 €

Motorisierung 1.2 TSI, 77 kW
Außenfarbe 470,00 €
Black-Magic Perleffekt
Innenfarbe 0,00 €
Stoff SPIRIT Stoff Onyx-Silber - Armatur Satin-Schwarz
Ausstattungen
LM-Felgen SPITZBERG 17 Zoll 260,00 €

SUNSET 150,00 €

Dachreling, Mittelteil Silber lackiert 90,00 €

Gesamtbetrag: 22.360,00 €
(inkl. 19 % Mehrwertsteuer)



 

Captain Hook

Forumguru
Ik begrijp het niet helemaal. :crazy:

Komt Skoda met een behapbare SUV op de markt, kun je 'm bestellen ZONDER vierwielaandrijving.
Dan is het voor mij gelijk geen SUV meer. En dan valt zo'n auto gelijk in dezelfde categorie nep-SUVjes als de koreanen of jappen die er uit zien als een SUV, maar de blubber en modderaandrijving missen. :1819:

Juist één van de onderscheidende eigenschappen zou, voor mij, zijn de 4WD aandrijving. Dan 'klopt' het robuuste uiterlijk ook met de techniek aan de onderzijde.

Dan neem ik liever voor hetzelfde geld een O2 4x4. Groter, ruimer, gestroomlijnder en inmiddels technisch wat uitgerijpt.
 

EdK

Forumguru
Ik begrijp het niet helemaal. :crazy:

Komt Skoda met een behapbare SUV op de markt, kun je 'm bestellen ZONDER vierwielaandrijving.
Dan is het voor mij gelijk geen SUV meer. .

Tja maar als ik nooit op onverharde wegen rijd, wat moet ik dan met 4x4
Maar dan kan ik hem wel willen kopen ivm het uiterlijk en vanwege hoge instap en ruimte !
Dus het ligt er maar weer aan vanuit welke hoek je het bekijkt, en blijkt dat ieder mens dat toch weer op een andere manier bekijkt !

fijn he om mens te zijn !:grin:
 

Vacaro

Senior Member
nu ook op Skoda.be

Nu ook op Skoda.be de configurator. Eventjes aant spelen geweest daar en kom voor een model met mijn eisen/wensen toch ook op 33305€ uitvoor toch een auto van 4.45m.
Zal er toch nog over moeten nadenken dan vermits ik dan met 2.0TDI 140pk nog altijd maar 1.8ton mag trekken.
 

LenK

Forumguru
Nu ook op Skoda.be de configurator. Eventjes aant spelen geweest daar en kom voor een model met mijn eisen/wensen toch ook op 33305€ uitvoor toch een auto van 4.45m.
Zal er toch nog over moeten nadenken dan vermits ik dan met 2.0TDI 140pk nog altijd maar 1.8ton mag trekken.
En dan komt er bij de NL versie nog een paar €1000 bij.
 

Captain Hook

Forumguru
Op skoda.de staat inmiddels de prijs van de 2.0TDI 103KW Yeti. Experience uitvoering kost daar EUR 29.750,-
In Duitsland is een O2 Scout 2.0 TDI 103KW zelfs nog iets goedkoper, EUR 29.490,-.

In Nederland kost een O2 Scout 2.0 TDI 103KW EUR 36.250,- (met dank aan ons volkomen eerlijke en realistische belastingstelsel)
Geeft te denken wat de Yeti dan hier moet gaan kosten... :407:
Dat betekent dat de 125KW Yeti gauw richting de 40KEuro moet gaan kosten... Vind ik wel errug veel voor zo'n 'kleine' auto. :(
 

LenK

Forumguru
Als je een goedkope Skoda wil dan moet je een gebruikte kopen.
Een nieuwe is al lang geen koopje meer.
 

sador

Donateur
De prijzen van nieuwe Skoda's zijn in de lopp van de jaren omhoog gegaan, maar dat geldt ook voor VW, Skoda is nog steeds een stuk(je) goedkoper.
 

cvegreen

Forumguru
Als je een goedkope Skoda wil dan moet je een gebruikte kopen.
Een nieuwe is al lang geen koopje meer.

Tweedehandse skoda's zijn tegenwoordig ook bij de merken gelijk VW , BMW en Mercedes . Die merken houden beter waarde dan bv een frans merk. Dus een tweedehandse skoda is eigenlijk ook niet zo goedkoop , maar doordat ze nieuw flink goedkoper zijn dan een zogezegd premium merk gelijk Audi , zijn ze tweedehands nog een stuk goedkoper dan een Audi , VW , BMW , Mercedes en ik geloof dan Toyota ook bij die merken hoort.
 

LenK

Forumguru
Toen ik mijn huidige auto kocht heb ik ook een Octavia met dezelfde opties bekeken. Daar ben ik toen wel van geschrokken. Ik kwam € 192 hoger uit in prijs met de Octavia.
 
Bovenaan Onderaan