Yeti - binnenkort nwe bijrijderstoel(?)

Tallguy

Forumguru
Ik weet niet of andere Yeti rijders er last van hebben of dat ik een uitzondering ben (ik hoop van wel). De lende positie van de bijrijdersstoel begin bij mijn Yeti nl al te pluizen (het gaat dus om het platte ruggedeelte thv de lende en dan primair aan de rechterkant).
Net bij de dealer geweest, die heeft er een foto van gemaakt en gaat het doorgeven aan PON. Het kan zijn dat er een nwe stoel in komt. De auto is pas 6 maanden jong.
Mijn vriendin is zo'n beetje de enige die op die stoel zit en dat is ook erg weinig (alleen in het weekend).
We hebben nog nagedacht of het komt vanwege een broekriem, maar die gebruikt ze niet. Ook gene portemonnee in de kontzak. Eigenlijk is er dus helemaal geen aanleiding voor dat gepluis.

Maar afwachten...het kan een klein productiefoutje zijn van de stof. Als dat zo is komt er hoe dan ook een nwe stoel in.

corsaar

Senior Member
Dat is niet zo mooi ik ben meteen gaan kijken en gelukkig
niets gevonden. (4 maanden oud)

Toevallig is het mij vanmiddag tijdens een binnen- en buitenpoetsbeurt van mijn Yeti ook opgevallen dat de bijrijdersstoel aan het pluizen is onderaan de rugleuning.

Heb inmiddels 5600 km gereden en de stoel wordt best vaak gebruikt (vooral tijdens de vakantieperiode), maar ik vind het wel snel.

Ik ga het in de gaten houden en ben benieuwd hoe de reactie is van de dealer/PON.

NielsW

Lid
Wat ik me wel afvraag, is het alleen bij de bijrijdersstoel?
Wel vreemd aangezien je de andere stoel het meeste gebruikt :S

snel

Actief lid
heb een yeti aktief plus vandaag gekeken niks tezien +/- 9000 km
bij rijderstoel word haast zoveel gebruikt als bestuurders kant

EdK

Forumguru
Heeft het niet gewwon te maken met de mate van gebruik ?
Als die gepluiste stoel meer gebruikt zou worden dan stlijten die pluisjes met gebruik ervan af tijdens elke keer in en uitstappen.
En hierdoor heb je het waarschijnlijk niet in de gaten.

Tallguy

Forumguru
plaatje van de plek rood omcirkeld. Foto is niet superscherp (met GSM gemaakt)

full.jpg

Het gebruik v/d stoel valt reuze mee. Zoals ik al zei, alleen mijn vriendin zit daar en dat is dan eigenlijk alleen als we boodschappen gaan halen en als we samen ergens heen gaan. Voor de rest rij ik alleen in de auto.

@NielsW: Op mijn eigen stoel heb ik het niet, want die staat in een kast in huis :) ...ik heb nl een op maat gemaakte stoel.

hemi24

Forumguru
Zijn de pluisjes wel van de stoel? Ik heb dit namelijk al eens eerder gezien, maar dan waren de pluisjes rood, en die zijn definitief niet van mijn zwarte interieur..!

EdK

Forumguru
Wil er geen wetenschappelijk item van maken , maar komt dit niet door met instappen dat je vriendin een schuivende beweging maakt met haar achterwerk op de stoel en dus de toplaag van de stof er afslijt die je nu ziet ?
Maw eens wegzuigen die pluizen en nog eens aankijken !?
Zo vanaf foto is het niet storend, dus als er over een jaar een kale plek ingesleten is dan kun je nog steeds je beroepen op de garantie !
Want heb je al een uitspraak van de dealer cq PON naar aanleiding van de foto's ?

Tallguy

Forumguru
De dealer heeft het net ook nog eens bekeken en het is zeker een slijtplek waarbij de toplaag lijkt de 'vervilten'. Het had idd niet mogen gebeuren dus er zal een nieuwe stoel of stoelhoes komen.
Ik ken het symptoom ook niet...had hiervoor de O2 en daar zat ze ook altijd naast me, maar daar was geen sprake van slijtage. En die paar keer in de maand dat ze naast me zit op die stoel...het is hoe dan ook niet in orde vlgs de dealer.

Bovenaan Onderaan