Yeti Ambition

Eduardo

Forumguru
Hallo allemaal,

Sedert afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Yeti 1.2 TSI in Ambition uitvoering.
Wat een heerlijke auto !!
De eerste impressies zijn erg positief. Ik ben een liefhebber van het nieuwe rijden.
Gemiddeld verbruik nu 6,4L/100Km, oftewel ruim 1:15. Ben benieuwd of dat in de praktijk aan de pomp ook zo zal zijn.
Mijn hele leven altijd "Frans gereden (Peugeot/Citroën), maar het veercomfort van de yeti valt me geenszins tegen.
Door de voor mij relatieve "strakke" vering heeft de yeti wel een fantastische wegligging.

Later meer...

vr.groet,
Eduardo

Bijlagen

• yeti.jpg
    yeti.jpg
    153,4 KB · Weergaven: 125

Ron_2

Senior Member
Hallo Eduardo,
Ik kan het alleen maar met je eens zijn, hij rijdt heerlijk, ook het nieuwe rijden gaat heel goed met de Yeti, nu na 1000 km. helemaal, hij is nu soepeler als de eerste kilometers, vooral onderin.
Het nieuwe rijden echter heb ik de eerste kilometers echter niet al te vaak gedaan, voor het inrijden leek het me beter iets meer met variërende toerentallen te rijden dan je met het nieuwe rijden doet. Ik zit nu op een 1200 kilometer en hanteer voorlopig nog een paar honderd kilometer het oude, wat sportiever rijden met wat meer gas en hogere toeren. Dat moet ik straks met de caravan ten slotte ook.

Maar goed, dat is mijn mening zonder een nieuwe discussie over inrijden te willen aanslingeren, die is hier al een paar keer gevoerd.

Het is inderdaad een heerlijke auto, ik grijp nog steeds elk excuus aan om er even mee de weg op te gaan :laugh:

Eduardo

Forumguru
@ertromp:
vreselijk decadent, maar wel heerlijk: stoelverwarming ... :-)
LMV 17" Dolomiti met 225/50 R17: "Wat een lappen rubber"... :-)
Parking distance control achter: bijzonder praktisch.....

kruutmoes

Nieuw lid
uitrusting Ambition

Hi Eduardo Heb je al enige ervaring met het laden van je 6 CD installatie? Ik moet het doen met een frans instructieboekje en ik word daar niet erg wijzer van.Gaan er 6 achter elkaar in de sleuf?

kruutmoes

Nieuw lid
dank Michel,
telefonisch had ik dezelfde vraag al uitgezet bij een NL contact. die verzekert mij dat er in de NL handleiding (ook) geen duidelijke instructie staat hoe de 6-CD-box "vol te laden". Die veronderstelde dat je misschien 6 CD's achter elkaar in de gleuf moet stoppen. dat lijkt mij een sterk verhaal of is de tecniek al zo ver dat dat kan?

Eduardo

Forumguru
Hallo Kruutmoes,

Ik heb geen cd-wisselaar, maar ik heb wel ontdekt dat je de navigatie kan laten draaien van de data op een sd-kaartje...
Gewoon de data van de cd op de sd-kaart Kopiëren en 1-malig laden van de sd-kaart...
Maar dat zal voor de meeste "doorgewinterde" forumbewoners wel gesneden koek zijn... :-)

Bovenaan Onderaan