Yet achterstoelen verschuiven

Goedendag Allemaal,

Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een Yeti 1.2 handgeschakelt uit 2010.
Nu staat in de gebruiksaanwijzing een beschrijving dat de twee buitenste achterstoelen naar voren en naar achteren kunnen worden gesteld.
De handel hiervoor is ook aanwezig maar ook al is de handel bedient zijn de stoelen niet te verplaatsen.
Ik heb een stoel eruit gehad en er zit een railsysteem onder maar is niet te verplaatsen.
Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan of een oplossing voor mijn probleem?

Groetjes Henk.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Probeer je dit als je er op zit ?
Dan gaat het wat moeilijker daar de zitting dan zijwaarts uitzet en je meer weerstand dus opbouwt.
Ik doe het altijd als ik buiten de wagen sta en dan beugel omhoog trekken en de rugleuning met andere hand beetpakken en dan met gepast geweld naar voor of achter duwen , net wat je op dat moment wil.
Let wel op de schuifstanden zijn niet vergelijkbaar met de voorstoelen hoor !!
 

EdK

Forumguru
vreemd @Leontina , dan zou ik toch eens een bezoekje maken aan de dealer...
En stoelen zitten wel goed vergrendeld ??
Haal ze er eens uit, en zet ze er dan weer eens in !
En probeer het dan nog eens ?
 
Hallo allemaal,
Ik heb vanmorgen weer eens naar de achterstoelen gekeken en ben erop gaan zitten en heb dan geprobeerd de stoelen te verschuiven.
Dit is uiteindelijk gelukt opeens was de stoel los en kon verschoven worden, de eerste keren nog wat moeilijk vanuit de stand zoals het vast stond maar uiteindelijk gaat het nu goed ook als ik ernaast sta.
Ook de tweede stoel is op dezelfde manier gelukt.
waarschijnlijk zijn beide stoelen vanaf nieuw nooit verschoven en daardoor vast gaan zitten.
Met dank aan EdK voor de moeite en het meedenken.

Groetjes Henk.
 
Bovenaan Onderaan