Yessssssssssss! Binnen!

higgy

Forumguru
Sinds vanmiddag ben ik pas een volwaardig forumlid /forum/images/graemlins/wink.gif
Zie de fotogalerij! Meer foto's volgen.

Heerlijke rustige auto, geen seconde spijt van dat beige interieur. 1 kritische opmerking: ik vind dat ik de koppeling erg diep in moet drukken. Wellicht dat ik die nog wat laat verstellen.
En dat Xenon: kicken!
 

Rednas

Nieuw lid
Van harte gefeliciteerd!!! Veel plezier met jouw nieuwe wagen. Als ik dat zo zie, heb ik echt spijt dat ik geen Xenon heb gekozen. Niet slim van me geweest.

Ik moet nog wel even wachten op mijn wagen, wanneer heb jij hem besteld?

Ik verwacht hem pas eind juli en heb hem half april besteld.
 

Dutch4x4

Senior Member
Nou, van harte! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Nu nog je sig veranderen. /forum/images/graemlins/smile.gif
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als ik dat zo zie, heb ik echt spijt dat ik geen Xenon heb gekozen. Niet slim van me geweest.

[/ QUOTE ]
Sander, wist je dat je Xenon ook achteraf in kunt laten bouwen door de dealer? Krijg je niet twee van die bolle lenzen maar wel degelijk echte Xenon, en het scheelt je fors in de evt. bijtelling. De automatische hoogteregeling van de af-fabriek Xenon heb je dan ook niet, maar daar is wellicht emotioneel overheen te komen. Kost iets van € 800,00.
Ik heb het serieus overwogen maar ik heb (op het Xantia-forum) toch al de reputatie een ruk-eend (iemand die kickt op originele accessoires) te zijn dus maar origineel af-fabriek besteld /forum/images/graemlins/wink.gif
 

octofreak

Actief lid
De Xenon is volgens mij NIET hetzelfde. Je mist namelijk de projectiespiegels omdat het mechanisme anders werkt. Het effect is ook zeker anders. De dealer kan je hierover informeren. De hoogtestelling blijft wel, zij het met de schakelaar in de auto (die ook normaal al aanwezig is)

Overigens kost achteraf inbouw: 550 Euro ongeveer.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb ze ook achteraf in laten bouwen, wat zijn projectiespiegels en waarom heb ik die nodig?
 

octofreak

Actief lid
Ik weet er ook niet alles van maar je moet maar eens op internet zoeken, verhalen genoeg.

Het verschil in af-fabriek en inbouw is de lamp en wijze van reflectie op het wegdek. Bij inbouw zijn het weliswaar Xenon lampen maar met een andere projectiewerking. Hierdoor is de lichtopbrengst beperkt en doordat feitelijk de spiegels ontbreken zie je meer een blauw licht ipv 'echt' Xenon.

Bij af fabriek zijn er dus spiegels opgenomen die
a) de lichtopbrengst vergroten
b) zorgen voor dat mooie schittereffect en
c) de automatische hoogteverstelling regelen.

Verder heb ik gelezen (veel) dat bij de goedkopere inbouw sets veel zaken stuk gaan en dat reparatie niet goedkoop is.
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn dealer zij dat er helemaal geen verschil was behalve de hoogteverstelling en de sproeiers. Als ik wat ik nu weet toen wist, dan had ik dan wellicht die af fabriek dingen genomen.

Niet dat ik ontevreden ben hoor, misschien maar eens een keer vergelijken met een andere Octi met af fabriek dingen.
 
ik heb hetzelfde interieur besteld. Geen foto's laten zien joh , dan gaan meer mensen het bestellen. Vond en vind en ook erg mooi. /forum/images/graemlins/smirk.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 

octofreak

Actief lid
@VEEJAY

Tja ik kan nu nog niet uit ervaring spreken.
Heb gereden in een demoocti met inbouw maar niet met af-fabriek lampen. Moet daarvoor nog 7 weken wachten /forum/images/graemlins/grin.gif

Maar twee dealers deden hetzelfde verhaal en gezien het effect van de demoauto vind ik eigenlijk nu al dat er verschil in zit.

Maar ja, ieder z'n meug en smaak, dat wel.
 

Karstieman

Forumguru
@Higgy: Beetje laat, maar veel rijplezier met je nieuwe car toegewenst ! /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

octofreak

Actief lid
@Higgy,

het is maar een interpretatieverschil.... het zijn beide Xenon lampen maar de opbouw, werking en effect zijn naar mijn idee zeker anders.
Maar goed wij hebben beide af-fabriek! /forum/images/graemlins/cool.gif
NOgmaals veel plezier met de nieuwe car.
 
Bovenaan Onderaan