Xenon stoort op FM? Oplossing?

Goeiesavonds,

Nadat ik vanavond (voor het eerst sinds ik mijn auto heb) ook eens naar de radio luisterde hoorde ik krakende geluiden die continu door de zender heen stoorden. Ik had er al eens ergens iets over gelezen, en deed mijn xenon-verlichting uit. En toen was ook de storing weg.

Weet iemand hier meer van, en is er misschien ook een oplossing voor?

Alvast vriendelijk bedankt.
 

Potje

Actief lid
Zit er wel een filter tussen de antenne en de radio?

Wie heeft het overgebouwd? De dealer? Een inbouwmannetje?

Dis wel mooi zuur want ik heb straks ook een Kenwood in mijn O2 met Xenon. Ik laat mijn eigen radio overbouwen in de Octavia.

Mmmmmmmmm
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zit er wel een filter tussen de antenne en de radio?


[/ QUOTE ]
Welk filter zou ertussen moeten zitten dan?
Het is overigens xenon af-fabriek...
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zit er wel een filter tussen de antenne en de radio?


[/ QUOTE ]
Welk filter zou ertussen moeten zitten dan?
Het is overigens xenon af-fabriek...

[/ QUOTE ]

Tsja, dat zijn van die kleine doosjes die je dan tussen de antenne op de radio moet hangen en de draad naar de daadwerkelijke antenne op de auto.

Ik weet nog dat een van mijn eerste VW'tjes die ertussen moesten hebben omdat er anders ook een ruis kwam in de radio die omhoog en omlaag gingen met het toerental.....

Ik weet niet of deze techniek al achterhaald is, maar dat stond me nog bij uit een grijs verleden!

Hihi, mijn eerste Jetta 1.5 diesel met een radio van 25 gulden! En toen m'n Polo 1.3 diesel..... geweldig, zo'n ride down memory lane!
 

remo

Lid
Dat kleine doosje heet een phantom voeding, die zorgt er voor dat de antenne versterker in de antenne-voet spanning krijgt om te kunnen werken.
die spanning wordt over de antennekabel gestuurd.

Remo.
 
Da's nogal een verschil, fantoomvoeding of filter...
Die voedingsadapter zit er bij mij wel tussen, maar dat zal qua storing denk ik geen verschil maken.
Ik kan alleen niet nagaan of de storing binnenkomt via de antenneaansluiting (instraling) of via het boordnet...
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dat kleine doosje heet een phantom voeding, die zorgt er voor dat de antenne versterker in de antenne-voet spanning krijgt om te kunnen werken.
die spanning wordt over de antennekabel gestuurd.

[/ QUOTE ]

Aha..... /forum/images/graemlins/grin.gif

Heet dat zo!
 

octofreak

Actief lid
Effe zonder dan phantom gedoe...
bij mij stoort er helemaal niets, wellicht eens navragen bij de dealer?
 
Bovenaan Onderaan