Xenon kit, maar welke

Noord26

Forumguru
Het kan wel om een goed lichtbeeld te hebben met reflectoren. Er zijn af-fabriek auto's met Xenon en reflectoren. Oa Volvo, Honda Civic, je betaald dan wel veel extra en dat is niet voor niets! Helaas zie je erg veel auto's met after-market verblindende Xenon en altijd is dat icm reflectoren. Heb daar niet veel goeds voor over.. Zeker als men dan ook nog kiest voor een kleur welke duidelijk minder contrast geeft en minder effectieve lichtopbrengst.
 

Canon-Eye

Forumguru
Om het ook eens van de andere kant te 'belichten': mijn vorige auto (OII combi BL) was van huis uit voorzien van xenon dimlicht (compleet met auto hoogteregeling), wat een enorme vooruitgang was ten opzichte van de daaraan vooraf gaande Fabia 1.

Mijn huidige auto is voorzien van halogeen projectorlampen. Tijdens het bestelproces heb ik het er met de dealer over gehad dat ik misschien eigenlijk wel weer xenon zou willen, "want daar was ik aan gewend". De dealer gaf echter aan dat die projectorlampen zo'n mooi strak lichtbeeld geven dat het eindresultaat niet of nauwelijks onderdoet voor xenon - en dan uitaard zonder de daaraan verbonden meerkosten. (Terzijde: waar vind je dat nog - een dealer die met je portemonnee meedenkt inplaats van daar zoveel mogelijk uit te persen?)

Ik kan je zeggen: hij heeft wat mij betreft gelijk gekregen. Misschien is er wel enig verschil, maar niet zodanig dat ik de xenons mis en zéker niet zodanig dat ik er al het gedoe en het geld voor over zou hebben om koste wat kost op xenon over te gaan.
Maar: zou je dan toch werkelijk een grote stap willen maken, dan denk ik dat de dure combinatie van xenon in projectorlampen uiteindelijk wel het optimale resultaat zal geven. 't Kost dus wel wat, maar dan héb je ook wat...
Voor mezelf heb ik er echter geen behoefte aan.
 

Chatslet

Forumguru
@Canon-Eye: Dat ben ik zeker niet met je eens. Het pisbeetje licht wat met halogeen uit de projectorlampen van de Greenline komt is niet te vergelijken met Xenon. Het was bij mij ook de reden om er vlak na aanschaf meteen een Xenon set in te zetten.
 

Chatslet

Forumguru
Een opticien gaat er niet voor zorgen dat je meer of minder licht ziet. Het was voor mij gewoon het eerste dat op viel dat ik de auto had. Hier zijn er nog al wat slecht verlichte polderweggetjes en dijkjes en ik merkte gewoon dat ik nogal vaak groot licht aan had staan.
 
Bovenaan Onderaan