Wouter stelt zich voor

WouterO2C

Actief lid
Hallo iedereen,

Mijn naam is Wouter, ik woon in Castricum en ben 32 jaar.

Begin november mag ik mijn nieuwe Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Greentech op gaan halen. Besteld via de leaseregeling van mijn werk.

Ik ben ruim twee maanden bezig geweest met zoeken naar de juiste auto. Ik rijd nu nog een Volkswagen Golf IV uit 2002 (2.0ltr benzine, highline uitv). Heerlijke auto trouwens! Ik hoefde niet per se een lease auto te gaan rijden, maar het mocht wel (ik rijd 20-25k per jaar). Het moest wel een benzine zijn. Als ik niet voor een lease auto zou kiezen, kreeg ik geen extra loon, maar wel kilometervergoeding van 0,23 cent zakelijk + 0,19 woon/werk. Daarnaast bestaat er geen lease-pool dus als je binnen het lease contract weg zou gaan (4 jaar), dan moet je de auto meenemen en afkopen.

Je begrijpt dat ik (zeker gezien de bijtelling) nogal wat eisen had:
- groter dan de Golf ivm kids (bij voorkeur station dus);
- 20 of 14% bijtelling;
- binnen leasebudget blijven;
- comfortabele auto, ook voor mijn lengte 1,95;
- ruim uitrustingsniveau.

Ik heb echt veel gereden en gezien, waaronder:
VW Golf VI (toch te klein en te duur met alle leuke opties)
VW Passat (te duur)
VW Touran (busje vond ik toch niets)
Audi A3 (te klein)
Hyundai I30 sw (kwaliteit onder de maat; i40 was er nog niet)
Kia Ceed sw (kwaliteit materiaal onder maat; zat slecht)
Mitshubishi ASX (niet mijn stijl auto)
Lexus CT hybrid (klein, net een ruimteschip!)
Renault Megane estate(was geen 20%)
Peugeot 207 sw (vind ik niet mooi)
Mazda 3 of 6 (klein, geen 20%)
Ford Focus wagon (lelijk interieur, en draak van een verkoper lol)
Opel Astra ST (was nr. 2)
Seat Ibiza ST (lelijk)
Seat Exeo (geen 20%)
Seat Altea (was nr. 3)
Skoda Superb (te duur)

Dus... logische keuze dacht ik zo?! Dan blijft er nog maar een over en dat was de Skoda Octavia 1.4 TSI Greentech. Ik heb een proefrit gemaakt, dat was de 1.2 TSI. Dat beviel erg goed. Het was net of ik een mijn Golf stapte alleen dan veel groter. Zat goed, mooie materialen, belachelijk veel ruimte en helemaal geen lelijke auto vind ik.

Groeten,
Wouter

ertromp

Forumguru
Goed keuze!
Betrffende ruimte een stuk groter dan je golf.
M'n meiden van 14 en 17 zitten er goed achter in en zelf met m'n 1,87m heb ik dan nog ruimte zat.
Je hebt je er goed in verdiept en je mening over de diverse proefgereden merken kan ik alleen maar delen.
Nog opties erbij besteld? En de kleur natuurlijk?

Succes met wachten.

Zo te zien, heb je alles goed overwogen. Kan je verzekeren dat je geen spijt krijgt van je keuze. Veel veilige kilometers toegewenst.

WouterO2C

Actief lid
Voor diegene die de kluts misschien kwijt zijn... mijn gebruikersnaam is gewijzigd!
Dit is iets anoniemer dan mijn vorige, met bijna mijn volledige naam erin.

Dank je wel Exciter!

Bovenaan Onderaan