Witter licht

Droopy

Actief lid
Als het kapje gelig is en niet het lampje zou het vervangen van het kapje het gewenst effect moeten hebben. Is dit niet via Milotec te regelen ?
 

Wiseguy

Actief lid
@Skodo: Dat durf ik niet te zeggen, maar bij de Blue Vision kreeg ik ze er in ieder geval gewoon bij. Kan me niet voorstellen dat dat met de Night Guide's niet is...
 

Droopy

Actief lid
Ik ga met skodachauffeur mee, stadlicht is een andere lamp, en je vervangt bij Night Guide (zowel als Storm blue) maar 1 lamp en dat is je dim & groot licht
 

Wiseguy

Actief lid
Helaas Droopy, ik heb netjes bij mijn Blue Visions (Storm Blue is een mooie lak, maar zit niet op de lampjes) ook stadslichtjes gekregen (blauwig van kleur). Die zijn dus ook netjes gemonteerd.
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ja maar nu heb je het weer over de Blue Visions en daarnet nog over de Night Guide.
Dus bij de Blue Visions zitten WEL stadslichten en bij Night Guide zitten ze NIET.


Groetjes,
Marcel
 

Karstieman

Forumguru
Productinformatie

Blue Vision van Philips:
Een halogeenlamp met de voordelen van een Xenonlamp:
Helder wit licht dat het daglicht benadert dankzij speciale blauwe coating
Extra wit licht door verhoogde kleurtemperatuur tot 4000K
Verkrijgbaar in H1, H4, H7, W5W en T4W
 

Bijlagen

  • 10296-blue_vision.JPG
    10296-blue_vision.JPG
    19,7 KB · Weergaven: 20

Wiseguy

Actief lid
@Karstieman: Dit zal een verpakking zijn die je ergens in een winkel kan kopen. Ik heb ze door de dealer laten bestellen en erin laten zetten..... die vertelde me dat in de verpakking met 2 stuks(!) ook gelijk de stadslichten zaten in Blue Vision uitvoering.... ik heb ze zelf dus niet gekocht.... en heb toch Blue Vision stadslichten... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Maarten

Forumguru
Ik heb zelf Nightguide in mijn huidige auto.
Hierbij zaten geen extra stadslichten.
Nightguide bevalt mij prima!
 

Bijlagen

  • 10559-nightguide.jpg
    10559-nightguide.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 16
Ik heb de Phillips Blue Vision en de Osram Cool Blue met elkaar vergeleken (ééntje links, en de andere rechts ingebouwd) en uiteindelijk de Osram laten zitten.

Ze kosten me € 21 per stuk, maar ik merkte het verschil wel degelijk.

Subjectief, welliswaar maar de Osram's zijn witter en lijken verder te reiken. Bij daglicht (met uitgeschakelde lichten) leek door de weerkaatsing van die blauwe Phillips de reflector van het dimlicht blauw. Net alsof ik een blauwe film over mijn koplamp gekleefd had.

De Osram's hebben dat niet.

Ik ben benieuwd wat die lampen in deze milotec koplampen geven :

http://www.milotec.de/english/38304_640.jpg

Geen Xenon's hoor !
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb laatst lampen van PIAA gezien in een Golf Plus.... dat is pas mooi wit licht zeg..... Ik ben eens aan het kijken wat die dingen moeten kosten, maar ik heb al prijzen gehoord van € 80,00 per paar... /forum/images/graemlins/grin.gif

Iemand enig idee welke maat ik moet hebben? H3 of H4?
 

Ericpeeke

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb laatst lampen van PIAA gezien in een Golf Plus.... dat is pas mooi wit licht zeg..... Ik ben eens aan het kijken wat die dingen moeten kosten, maar ik heb al prijzen gehoord van € 80,00 per paar... /forum/images/graemlins/grin.gif

Iemand enig idee welke maat ik moet hebben? H3 of H4?

[/ QUOTE ]

Voor dimlicht? H7.

Met zulke prijzen kun je bijna gaan overwegen een aftermarket xenon-setje te laten installeren, want hoelang gaat een gewone H7 mee? Een jaar of zo? Bij de officiele Skodadealer kost een goedgekeurde xenon-set 499,- incl. montage (misschien wat minder nu het zo bij auto's gekentekend vanaf 1 juni 2006 niet meer mag /forum/images/graemlins/wink.gif). Zie Skoda accessoires. Ik heb het bij aflevering van mijn (bijna nieuwe) Octavia ook laten monteren door Auto Wolstad. Geeft een enorme hoeveelheid strak wit/paarsig licht. En nee, het verblindt geen tegenliggers als de lichten goed zijn afgesteld. /forum/images/graemlins/smirk.gif
 
Bovenaan Onderaan