Witte of zwarte velgen onder citigo nightblue?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje: Ik heb een nightblue citigo 5d Tour uitvoering (5d). Ik heb nu wieldoppen, maar wil nog winterbanden met velgen aanschaffen. Daarna zomerbanden op de LM velgen en winterbanden op de stalen wielen met doppen. Nu is mijn dilemma:

Witte velgen of zwarte velgen? Wat vinden jullie mooi combineren met Nightblue?

groet,
Johan
 
De Seat @Mii is blauw met witte velgen, erg mooi. Ik denk dat zwart niet zo mooi zal staan, maar dat is met een Photoshop'je zo bepaald :)
 
Beste Michel,
Wit lijkt mij de mooiste combinatie, maar Wielen met schijfremmen blijven niet lang wit, of je moet ze iedere dag schoonmaken.
 
Uit ervaring weet ik dat zwarte wielen ook veel aandacht vragen: na een paar dagen zit er al duidelijk een doffe laag op. En poetsen ken ik: mijn candy white-Citigo wordt netjes een tot twee keer per week gewassen, om wit te blijven.. Je moet er wat voor over hebben ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
netjes een tot twee keer per week gewassen, om wit te blijven.. Je moet er wat voor over hebben
Dat ken ik ook. Had ooit - in een ver verleden - door een bizar toeval drie witte auto's achter elkaar, bij elkaar een jaar of acht. Ofwel je bent eeuwig aan het poetsen, óf je rijdt voor schandaal.
Toen heb ik dus gezworen dat ik echt nóóit meer een witte wil...
Net zomin als zwart trouwens, maar dat wist ik al na één Fabia - waar ik helaas (v.w.b. de kleur dan) ook nog 5,5 jaar mee moest doen.
 
Ik wist dit vooraf al. Mijn ouders twee zwarte auto's en een witte gehad, dus ik heb het vooraf kunnen inschatten. Wit heeft als voordeel dat de lijnen van de auto vaak mooier uitkomen dan bij zwart. :)
 

Noord26

Forumguru
Zie het niet zo zwart/wit. Er zijn tegenwoordig heel wat tinten qua kleuring voor velgen te krijgen. Denk ook aan gunmetal.

Heb zelf antraciet kleurige, ziet er goed uit onder een donker auto!
 
Ik heb even een 'quick and dirty' shop'je gemaakt. Vooral degene met zwarte wielen is slordig maar je krijgt er misschien wel een idee bij :)

Antracietgrijs:
Grijs.jpg
Wit:
Wit.jpg
Zwart:
Zwart.jpg
 

Sportline

Senior Member
Ik zou voor wit gaan, gewoon goed met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner meerdere keren behandellen en daarna elke keer met wax goed beschermen.
 

Hetzer

Forumguru
Uiteraard wit ;)

33eseic.jpg
 
Dank je wel voor de handige plaatjes. Op basis hiervan is het wel duidelijk wat mij betreft. Zwart staat niet mooi. Grijs is best aardig, maar wit springt er uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan