Witte Octavia Combi RS gestolen

Beste forummers,

Vannacht is mijn witte Octavia Combi RS gestolen met kenteken 36-TN-KB. Ik ben dit weekend van vakantie gekomen en had de auto nog niet eens volledig leeg gehaald. Vanochtend was hij toch echt weg. En als je weet waar ik woon, is dat toch wel heel erg vreemd. Hoe dan ook, ik hoop dat de auto nu ergens langs de kant staat of wat dan ook. Als jullie voor mij zouden willen uitkijken naar deze auto... Een candy white Combi RS. Zoveel zijn er niet van laat staan in deze kleur. Ik genoot er echt van, maar ik snap niet waarom iemand mijn witte Skoda RS zou stelen. Ik heb m ook niet horen starten, terwijl ik er altijd wakker van word (als vrouw rijdt). Ik heb het ff niet meer hoor. Net 2 dagen terug en dan dit
 

Lucky Loek

Nieuw lid
Wat een ellende!! Ik dat hij nog (in redelijke staat) bij je terugkomt. Ik zal in ieder geval m'n ogen open houden.
 
Ik sluit me bij Lucky Loek aan; wat een bittere ellende.
Je doet 's ochtends de gordijnen open of je wilt naar je auto lopen, je hebt je vinger al bij de knop op de afstandsbediening en je komt tot de ontdekking dat je auto niet meer op de plek staat als waar je hem hebt achtergelaten. Echt te bizar voor woorden. Ik heb dat nog nooit mee gemaakt en hoop dat ook nooit mee te gaan maken.

Ook ik zal mijn ogen openhouden. Omdat ik nog maar sinds kort in een O2 Combi rijdt valt elke O2 (Combi) mij nu nog meer op.

Ik hoop dat je je auto weer snel en ongeschonden terug krijgt!
 
Heel veel sterkte!
Er worden helaas maar weinig auto's onbeschadigd of überhaupt teruggebracht....
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is klote zeg!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat 'ie snel weer boven water komt. Laat alle members van dit forum goed uit hun ogen kijken onderweg.
 

Sportline

Senior Member
Dat is zwaar kl*ten! Ook ik hou men ogen open en heb het kenteken opgeschreven in de auto zodat ik heb niet kan vergeten. Veel sterkte!!!

Sportline
 
Succes en sterkte want zo'n diefstal brengt een hoop ellende met zich mee. Dat ze hun fikken niet van andermans materiaal kunnen afhouden hé, erg, hééééel erg.
 

LenK

Forumguru
Als ie rijdt valt ie op.
Hoeveel witte O2 combi's: weinig
Hoeveel witte O2 combi's RS: minder dan weinig
Verzekering? Goed gedekt?
 

MadDog2K

Actief lid
@DieBruine : sta jij toevallig wel eens bij (de omgeving van) KPN in Den Haag geparkeerd ?

Klote zeg van je auto :( ... hoe krijgen ze het toch voor elkaar ?
 
Ik ben benieuwd hoe ze hem gestolen hebben, of is je sleutel ook weg ?
Schijnt toch wel echt cruciaal te zijn om zo'n auto mee te nemen.
Zet me ook aan het denken: Had de dief een duplicaat sleutel, en zo ja, hoe is die dan geprogrameerd voor jouw startonderbreker ?
 
Allen heel erg bedankt. Er komt inderdaad heel wat bij kijken. Alles spullen die er nog in zaten, vooral alle opladers. Kleine dingen, maar dat maakt me gek. Naast de auto mag ik voor honderden Euro's aan opladers gaan kopen. Hopen dat het mee valt. Ik hoop gewoon zo dat die auto terug wordt gevonden. Zo een wit ding moet opvallen. Als de politie er werk van maakt moeten ze in elk geval kunnen achterhalen waar de auto ongeveer heen is. Ik woon vlak aan de snelweg met aan beide zijden camera's. Echt hoor, ik weet het ook niet meer. In deze straat kom je gewoon niet tenzij je er moet zijn. Toen ik aangfite deed kreeg ik te horen dat er vannacht wel meer auto's zijn gestolen in Nootdorp/Ypenburg/Leidschenveen. Lijkt me sterk dat ze voor de snelweg al een trailer in zijn gereden. Anderhalve maand geleden had ik het idee dat ik werd gevolgd. Maar ja, daar heb ik nu niets aan. Kan ook paranoia zijn. Eeeecht flippen gewoon.
 
sterkte... ik weet één ding: in de czech rep. zijn die wagens héél erg geliefd... zou ik alvast zo doorgeven aan de instanties. óf iemand wilde een joyride met je wagen doen, of ze hebben hem gestolen met het gedacht er nog veel geld voor te krijgen. Voor het tweede geval zou ik zeker in de richting van het geboorteland van je RS gaan kijken, in alle geval richting oosten... elders kan ik me niet voorstellen dat er een "markt" voor zulke modellen zou zijn... ik heb altijd gedacht dat Octavia's geen last hadden van die minder leuke zijde van de medaille... verkeerd gedacht.
 

Swiss

Actief lid
elders kan ik me niet voorstellen dat er een "markt" voor zulke modellen zou zijn... ik heb altijd gedacht dat Octavia's geen last hadden van die minder leuke zijde van de medaille... verkeerd gedacht.

Ik denk voor Octavia RS'en nu nét wel. Denk aan de Subaru Impreza WRX. Die werd indertijd ook vaak gestolen als "getaway car": hij ziet er minder snel uit dan hij eigenlijk is, een wagen bij uitstek om dus te gebruiken en dan te dumpen. In dat geval heb je kans dat men hem over een paar weken terugvindt op een verlaten industrieterrein.
In ieder geval, sterkte. Ik zal ook rondkijken, al is de kans natuurlijk klein dat hij nog met de originele platen rondrijdt...

Grtz,
Swiss
 

ougie

Forumguru
Op mijn werk heb ik veel te maken met "bepaalde" Europese mede "mensen", die gek zijn op alles wat met VW en alles wat daar dichtbij zit. Je kent die kleine afsleepwagen van parkeerbeheer, nou die hebben ze dus niet alleen bij parkeerbeheer. Ze pikken je auto op, rijden er mee naar een parkeerplaats in de buurt. Daar staat een auto met trailer klaar en hup, wegisie. In alle oost Europese landen vooral Ukraine en wit Rusland is er totaal geen controle op alles wat zich op de weg bevindt. Ideale afzetmarkt voor gestolen auto's dus. Ook dit soort minkukels weet dat er op vooral de duurdere auto's sataliet beveiliging zit en dat deze steeds minder aantrkkelijk worden om te kopen omdat ze ook in het verre oosten te traceren zijn. Daarom zijn met name de Duitse middeklassers aan de beurt. Ook Skoda is qua prijzen en onderdelen een intressante auto om te stelen. Een tip om het ze toch wat moeilijker te maken is, zorg dat je auto in het stuurslot staat (met de voorwielen dus wat schuin) en met de neus kort op een andere auto of zwaar voorwerp geparkeerd. Op die wijze is het erg moeilijk een auto met de zogenaamde lepels op te pikken, en weg te slepen. Deze laatste heb ik van een Poolse "auto handelaar". Al met al niets om blij van te worden, dit verhaal.
DieBruine, ik zou bijna zeggen gecondoleerd. En ik hoop dat mijn hele verhaal niet bij jou van toepassing is, en dat je morgen een telefoontje krijgt dat hij ongeschonden terug gevonden is. Mijn Skodahart gaat koken als ik dit soort dingen lees, en ik denk dat,,,, fijn al die open grenzen. Voor hen die vinden dat ik discrimineer of generaliseer,,,sorry, ik kom helaas bijna geen Nederlandse autodiefjes meer tegen.
 

Red Devil

Actief lid
ik zal ook mijn ogen open houden.. vind het echt wel klote voor je.. dit gun je niemand.. maar dan ook echt niemand eigenlijk..
 
Bovenaan Onderaan