Witte Octavia Combi besteld... nieuwe Skoda rijder!

whizzi

Nieuw lid
Hallo allen :)

Het is zover. Deze IT-er/muzikant(drummer) krijgt een lease-auto en na wel wikkend en overwegend is de keus gevallen op een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG-7 Ambiente Business !

Het was moeilijk om een goede keus te maken. Ik had eigenlijk maar 3 eisen aan een auto. a) Ruimte in de kofferbak (een drummer heeft nogal wat ruimte nodig), b) comfortabel van A naar B en weer terug (ook 's nachts om 04:00 terugkomend van een optreden) en c) Een goeie geluidsinstallatie...

Momenteel rijd ik in een trouwe Ford Focus Wagon 1.6 16V uit 2004 (nog wel het "oude" model) in de Collection uitvoering. Erg fijne wagen, maar na 219.000 km beginnen de eerste tekenen van ouderdom zich aan te doen aan de auto (lees, kleine dingen als bobine vervangen, motor die niet altijd meer even soepel optrekt). Na wat discussie (8 maanden zelfs) was bij mijn bedrijf de kogel eindelijk door de kerk en mocht ik een lease-auto uitzoeken..

Uiteraard overwogen om een Ford Focus te nemen, maar gezien de relatief kleine kofferbak ruimte (de nieuwste Ford Focus Wagon heeft een kleinere kofferbak dan zijn voorganger die weer een kleinere kofferbak heeft t.o.v. zijn voorganger etc). Bovendien ben ik toch wel gecharmeerd van een automaat (gewoon, niet hoeven nadenken) en Ford levert deze sowieso niet..

Volkswagen heb ik altijd een beetje een anti-gevoel gehad (we hebben bij mijn ouders thuis ooit een VW Polo gehad.. een hele oude) en met de "petjes" van tegenwoordig helpt het ook niet. Maarja, die DSG-bak hè? ;)

Puur op ruimte en binnen het leasebudget past eigenlijk alleen de Skoda Octavia. Na een proefrit bij G. v/d Akker in Helmond was ik dan ook overtuigd over het comfort van de Skoda. Verbazingwekkend goed zelfs...

En sinds vrijdag is de bestelling dan ook gedaan. Ik mag de companykleur "spierwit" bestellen en uiteraard enkele leuke opties.

Het is dus een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Business Line DSG-7 .

Met stoelverwarming, mobile device interface/aansluiting voor externe media opslag, multifuncioneel 4-spaaks stuurwiel met radiobediening, Bluetooth handsfree carkit en microfoon en Audio Pack Plus (4 extra luidsprekers in achterportieren)

In het "Candy White" met een variety grijs interior.

Volgens v/d Akker in Helmond (waar de Skoda ook besteld is) wordt deze in week 44 verwacht.. Dus nog een paar maandjes Ford rijden (of voorloop auto als de Ford wordt verkocht)..

:laugh:

Skodadude

Actief lid
Welkom op het forum.
Auto ziet er keurig uit zo, Audio Pack plus is zeker als muzikant een goede aanvulling.
Ruimteproblemen zal je inderdaad niet snel krijgen met de kofferbak.
We slepen je wel door het lange wachten heen.

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd !
De 1.2 icm DSG is zeker een goede keus, ik heb eens in een Yeti gereden met die motor-bak combi en dat beviel verrassend goed. Het zal ook nog even spannend worden of je hem dit jaar nog gaat krijgen. Veel leasemaatschappijen schuiven de auto's aan het eind van het jaar liever door naar het volgend jaar.

Qua audio hoop ik dat je je er een beetje in kunt vinden. Persoonlijk vind ik het middengebied erg tegenvallen in de auto (veel laag en hoog, maar weinig er tussenin..)
Succes met het wachten in ieder geval!

Hier ook wachtend op een O2 Combi. Ben ook bij vd Akker geweest voor de proefrit (leuke mensen daar), maar bij Broekhuis besteld door speciale regelingen met Kamsteegh autolease.
Tevens voor mij ook de ruimte ivm drumkit, toeval!

whizzi

Nieuw lid
Update vanuit de dealer gekregen dat mijn auto op PRF staat. Heeft iemand een idee wat dit betekent?

De verwachting is dat de auto in week 44 wordt uitgeleverd, dat zou dus volgende week zijn! Ik ben benieuwd en kan niet wachten. De voorloopauto begint nu toch wel te vervelen (Renault Clio 1.6 16V uit 2004) en ik mis vooral de ruimte in deze kleine auto :tongue:

D

Deleted member 6398

Oftewel, je hebt nog geen idee wanneer je je auto krijgt, das ook wat, en volgens mij is het al week 44 :icon_smile_question

whizzi

Nieuw lid
nou.. ik kreeg gisteren anders toch best goed nieuws :tongue:

Afgelopen maandag nogmaals geïnformeerd naar de status en ze wisten mij te vertellen dat het deze week niet meer ging lukken. De auto was in Nederland, maar verder geen informatie :(

Gisteren ontving ik een email dat het alsnog gelukt was om de auto bij de dealer te krijgen en bij v/d Akker hebben ze echt hun best gedaan om de auto alsnog deze week af te leveren. Anders gezegd, morgen krijg ik mijn Skoda !! \o/

Eindelijk van die rare Clio af :D :D . Foto's volgen uiteraard.

whizzi

Nieuw lid
Ja.. jij kent mij wel :tongue:

Dit is dezelfde ja ;) . Alhoewel het al lang geleden is dat ik iets met MSX heb gedaan, ik denk zo'n jaar of 5 geleden alweer..

Jazzy

Lid
Voor mij ook hoor, ik heb er nog een paar op zolder liggen maar dat is dan ook alles. Wel grappig om elkaar zo af en toe weer eens ergens tegen te komen. :)

Veel plezier met je O2, ik heb er ook eentje gehad en die is me heel goed bevallen. Sta zelf op het punt om mijn tweede S2 te gaan leasen en een F2 privé te kopen.

D

Deleted member 6398

Nou in dat geval, veel plezier ermee :aangenaam:

Bovenaan Onderaan