Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

coreli

Lid
Hallo binnen ongeveer 4 weken wordt mijn nieuwe Skoda Superb combi afgeleverd

ik zie verschillende vragen om de dagrij verlichting / andere verlichting te vervangen voor LED verlichting, wat ik graag wil is om de lampen te vervangen voor witte /heldere lampen zodat het er het zelfde uit ziet als de xenon verlichting.

Ik zie namelijk nog niet het voordeel van ledverlichting in een auto en er zijn nog zoveel onduidelijkheden of het wel of niet werkt.(weerstanden/canbus etc)

Welke mogelijkheden zijn er voor heldere/witte lampen en welke type heb ik dan nodig, dagrij, mistlampen etc
 

ajan

Lid
Welke mogelijkheden zijn er voor heldere/witte lampen en welke type heb ik dan nodig, dagrij, mistlampen etc

Voor de mistlampen (H8) gebruik een chinese versie. Deze hebben een blauwe film om de lamp, geven witter en bovendien meer licht. Exacte merk en type weet ik niet, als je wilt kan ik dat wel even opzoeken. Ik heb ze in Apeldoorn gekocht bij Autoshop 2000 aan de Kayersdijk.
Koplampen zijn nu Xenon, maar in mijn vorige Superb 1 gebruikte ik daar H7 lampen van dezelfde chinese fabrikant voor. Geeft zelfde resultaat. Sommige mensen dachten echt dat het Xenon was.
Deze heb je zelfs in een 100W variant (i.p.v. 55W), maar die worden ook een stuk warmer.
Uiteraard zijn er ook allerlei niet-Chinese varianten, bijv. van Pilot, maar die zijn vaak een stuk duurder. Voor een setje H7 100W betaalde ik destijds ca. 10 Euro.
 

quorumz

Actief lid
@ernieken, werken die lampen 100% zeker weten op de superb combi? want voor dat geld wil ik dat wel proberen
 

coreli

Lid
Ajan, als je het wilt uitzoeken graag, ik wil graag de dagrij verlichting, dimlichten , mistlampen vervangen voor wit licht, dus voorzijde van de auto moet een witte gloed worden.

Welk type gaat lamp gaat waar in ?
 
Als je met Xenongas gevulde lampen kiest met hetzelfde vermogen als de originele gloeilampen kan ik me moeilijk inbeelden dat die te weinig licht geven.
Maar zoals ik al zei, van zodra ik m'n Superb heb ga ik op zoek naar Xenon vervangers voor de gloeilampen van DLR en mistlampen.
 

quorumz

Actief lid
je moet in de link die je zelf gaf naar wat pagina's verder gaan en de fotos vergelijken die ze gemaakt hebben. het is namelijk wel de bedoeling dat je dagrijverlichting ook overdag voldoende zichtbaar is:)
 
Dag rijverlichting

Bij mijn dag rijverlichting zie ik verlichte puntjes is dat led? zelf denk ik van niet..heeft iemand dit ook op de Yeti?

Jan,
Yeti 1.8
 

Rikkie Tik

Nieuw lid
Haai Coreli,
enkel de dagrijverlichting, aangezien deze toch uitschakeld als de bi-xenon branden.
heb de lampjes besteld op xenonwhite.de en inderdaad ze zijn mooi wit (danku skodagti)
Ze schijnen wel minder krachtig als de gele maar toch voldoende.
Ik heb ook geprobeerd met led zonder cambus maar dan schakelt de computer gewoon de voeding uit.

Hieronder enkele fotootjes
 

Bijlagen

  • 15032011108 (Large).jpg
    15032011108 (Large).jpg
    45,4 KB · Weergaven: 347
  • 15032011105 (Large).jpg
    15032011105 (Large).jpg
    145,1 KB · Weergaven: 344
  • 15032011106 (Large).jpg
    15032011106 (Large).jpg
    129,2 KB · Weergaven: 349
  • 15032011107 (Large).jpg
    15032011107 (Large).jpg
    122,1 KB · Weergaven: 357
Bovenaan Onderaan