Wisselvallige DSG

BeeJee

Senior Member
Hallo medeweggebruikers,

Mijn race blauwe O3 Fl 1.5 tsi sportline, heeft zo nu en dan een wisselvallige DSG, dat wil zeggen dat hij veelal schakelt zonder dat je het merkt, maar zo af en toe schakelt hij enorm hoog in toeren en dan altijd bij het wegrijden en van 1 naar 2 en dan dan staat hij gewoon in de D stand. Heb geprobeerd in de S stand maar zelfs dan lijkt hij nog sneller te schakelen. Uiteraard had ik me al een beetje ingelezen en de reset van de bak gedaan, echter heb ik niet de indruk dat dat iets opgeleverd heeft. De auto heeft inmiddels 133000 km gelopen en is begin januari 2025 uit de lease gekomen, bij de voormalige leasemaatschappij krijg ik niet heel veel inzicht over de onderhoudshistorie, althans kom ik niks tegen over onderhoud DSG. Hebben jullie tips of moet ik toch maar even langs de DSG dokter in Varsseveld. Verder niks dan plezier tijdens het rijden.

JeSko

Forumguru
Geef je dan wat meer gas bij het wegrijden? Zelfs in D stand gaat hij bij iets meer gas geven langer doortrekken in eerste. De bak reageert niet enkel op de S stand of D stand, maar ook aan de manier waarop en hoe diep je het gas in duwt.

Als er geen oh bekend is van de wagen, of de lease wilt niets lossen, zou ik de DSG zowiezo een beurt geven, deze bakken hebben echt goed onderhoud nodig, om de 60.000 km dacht ik.

Bovenaan Onderaan