Wintercheck gedaan en meteen een vraag

Djinn_4fun

Actief lid
Net geweest bij VePreda Autostudio Spijkenisse voor de wintercheck.

Nu kwamen er een paar puntjes naar boven.

Koppakking begint te komen, waterpomp lekte een beetje en multiriem vertoon droogtescheurtjes.

Nu is mijn vraag

Wat zijn de kosten voor de onderdelen: Koppakking met rekbouten, waterpomp en multiriem?

Nu was ik redelijk handig met de golf 2, maar heb geen motorervaring bij Skoda.

Zijn er hier mensen die dit voor mij kunnen/willen doen, of kan ik beter naar de dealer gaan? Dit ivm de prijzen natuurlijk. :winkie:

Aanvulling:

AQW 1397cc 50kw
 

Monteurtje

Forumguru
De prijzen weet ik niet. Maar als je redelijk handig was met een Golf2, dan moet dit ook wel lukken. Je hoeft de auto alleen maar omhoog te doen om de uitlaat los te halen. Deze heeft namelijk onderliggende nokkenas. Dus je hoeft niks op tijd te zetten. En als je dat allemaal los hebt. Dan is een een waterpomp niet veel extra werk.
Er is vast wel iemand die je de beschrijving kan geven. Eventueel Ronnie. Volgens mij heeft die een versie van ELSA in het engels. Maar met plaatjes kijken kom je ook een heel eind. En de aantrekmomenten en volgorde zijn belangrijk.
 

Djinn_4fun

Actief lid
Die monteur zei al dat ik de distri-ketting er niet af hoefde te halen.
Hoe kom ik in contact met Ronnie?
 

EdK

Forumguru
wachten of hij reageert is één
ledenlijst kijken en ronnie opzoeken en hem een PB sturen is tweede optie
 

Ronnie

Forumguru
Kan niet z'n groot probleem zijn denk ik......
 

Bijlagen

  • Kop 1.4MPI.jpg
    Kop 1.4MPI.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 62

Djinn_4fun

Actief lid
Is er iemand in de buurt van Rotterdam die dit voor mij zou kunnen vervangen tegen een (kleine) vergoeding?

Ik vertrouw mezelf niet genoeg dit zelf te doen.


@Ronnie:

Bedankt voor je bestandje :xyxthumbs:
 

Djinn_4fun

Actief lid
Even een upje,

wie kan/wil mij helpen?


Liefst omgeving rotterdam maar kan ook een stukje rijden natuurlijk.
 

Djinn_4fun

Actief lid
Ik heb een voorstel van een collega van werk, bedrag zou rond de €650,= komen te liggen.

Is dit erg duur of een redelijke prijs voor vervangen waterpomp, koppakking + rekbouten, multiriem en vloeistoffen?
 

Noord26

Forumguru
Op geleverde arbeid en onderdelen krijg je normaal ook garantie. Dat mag natuurlijk wel wat extra kosten. Maar dit is wel een nette prijs, mits garantie op je onderdelen aanwezig is.
 

Skoder

Lid
Veel onderdeel prijzen kun je op hbase.nl terug vinden als je je kenteken invoert. Je hebt dan in ieder geval een kijk op wat er bij komt kijken voor zo'n reparatie.

Succes!
 

Ronnie

Forumguru
Even nagekeken in Etka: AQW motor, 50KW,

Koppakking: 047 103 383 J € 17,97 incl.
Bouten: 5 stuks 907 957 01 € 5,24 M11x168x70
1 stuks 907 956 01 M11x132,5x70,
2 stuks 907 958 01 M11x183x70
Waterpomp: 047 121 013 R € 96,63
Pakking: 047 121 228 € 1,96
 

Monteurtje

Forumguru
Vorige week nog een koppakking vervangen van een Fabia met AQW motor. Geen waterpomp, dus die is niet bij deze prijzen inbegrepen.
Onderdelen ongeveer 88 euro ex. Totaal kwam de reparatie uit op ongeveer 400 euro incl btw. Bij deze motor hoefde de kop niet gevlakt te worden. Als dat wel moet dan zijn de kosten nog iets meer.
 
Bovenaan Onderaan