Winterbanden

Mies75

Forumguru
IMG-20210530-115201.jpg
Net een Octavia gekocht en ik kwam toevallig een setje velgen met banden tegen.
Originele Skoda velgen met banden bij een officiële Skoda dealer.

De prijs is 875 en ze hebben maar 1 set liggen.


Velgnummer : 5E0601025CF

Velgmaat : 6,0Jx16 ET48

Steek : 5 x 112

Naafgat: 57,1 mm

Kleur : Zwart

Bandenmaat: 205/55-16 91H

Bandenmerk : Vredestein Wintrac (DOT 2019)

Is dit een goede prijs of komen deze vaker voor deze prijs te koop?
 

Captain Hook

Forumguru
Op het plaatje staan Dunlop banden...

Maar de Vredestein Wintrac 205/55-16 91H kosten ca 70 euro/stuk. Exclusief monteren. Dus reken maar uit of dat voordelig is.
Nog afgezien van het feit dat ze al 2 jaar oud zijn... (DOT 2019)
 

hemi24

Forumguru
Plaatje hoort bij de MP advertentie van de dealer...

Voor een dealer een gangbare prijs denk ik; zelf had ik wat verder gezocht met ‘vers’ rubber.
 

ertromp

Forumguru
Prima prijs voor orginele Skoda velgen die winterproof zijn en als je daar uit de buurt komt en ze zelf kunt afhalen.
Banden van 2019 zijn zeker als ze in een donkere opslag gelegen hebben prima. Zou wel prettig zijn als ze van week 52 in plaats van week 01 zijn.
Op basis van leeftijd en thuis opslaan onder donker plastic kun je er zeker een jaar of 5 a 6 mee verder.
Voordeel van de 16 inch is dat wanneer je de wintersportgebieden op zoekt er prima een sneeuwketting om heen te leggen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Timmer

Donateur
Ik heb een setje 18inch originele VW velgen met 4 pirelli sotto zero banden gescoord voor behoorlijk minder dan dat.

@ertromp ze zijn van week 20 van 2019. dot is de week en het jaar van productie.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Geld zat voor 16” met oude banden. Als je niet veel rijdt zijn ze over een paar jaar uitgedroogd. Maar wellicht wil de dealer er voor een mooi prijsje vanaf, hij heeft ze ook al twee jaar liggen…Zo niet, dan zou ik nog wat verder kijken. Met een budget van 900+ euro is er veel leuks te koop in velgenland.
 
Bovenaan Onderaan