Velgen passen over het algemeen ook niet:Kijk even uit met het eventueel mee nemen van wintervelgen van de S2 naar de S3. De bandenmaat (wang hoogte) is iets groter geworden. De velg zou moeten passen, de band dus niet.
Beste @andrehj,Velgen passen over het algemeen ook niet:
16":
- De meeste S2 velgen zijn 7J breed en hebben ET45.
- Voor een S3 moeten ze 6.5J zijn voor de sneeuwkettingen, en met ET 41
17"
- De meeste S2 velgen zijn 7.5J breed (behalve eentje, die is 7J) en hebben ET49.
- Voor een S3 moeten ze 6.5J zijn voor sneeuwkettingen, of 7J zonder sneeuwkettingengoedkeur, en de ET is voor beide weer 40 of 41.

Ah dan weet ik alvast wat ik er maandag op gelegd ga krijgenOp mijn S3 (17") hebben ze vandaag Michelin Alpin 5 banden gemonteerd.
Leasemaatschappij: Leaseplan
Banden van: Profile
http://www.michelin.nl/banden/michelin-alpin-5
Dat vind ik bijzonder, want de standaard ET voor deze band/velgcombinatie is ET41. De velg die jij nu besteld hebt staat 3mm verder naar binnen. Niet dat iemand dat verschil gaat opvallen, maar bepaald "dikker" zal het geheel er ook niet door worden...Ik heb zelf winterwielen (17'') laten monteren met een 215/55 band, de velg bewust op ET44 besteld om deze wat 'dikker' te laten ogen.
Dat vind ik bijzonder, want de standaard ET voor deze band/velgcombinatie is ET41. De velg die jij nu besteld hebt staat 3mm verder naar binnen. Niet dat iemand dat verschil gaat opvallen, maar bepaald "dikker" zal het geheel er ook niet door worden...
Ben ik wellicht verkeerd qua exacte waarde. We hebben wel terdege een vergelijk gemaakt. Ik zal morgen eens even goed kijken. Mea culpa