Winterbanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchman79

Senior Member
Ik rijd momenteel met 18 inch Golus velgen en de standaard banden af levering bij de Skode dealer.
De auto is gekocht en niet geleast door mijn werkgever, echter is er nog niets m.b.t. winterbanden geregeld.

Rijden jullie als de tijd rijp is met winterbanden en kunnen jullie me daar een velgmaat + band aanraden ?

CDK

Forumguru
als je ook nog kettingen wil kunnen leggen dan is 17'' wel de max met 6J max breedte, al verwacht ik met 6.5J ook nog geen problemen eerlijk gezegd, 18'' kan ook, maar dan met extra platte schakels en dus duurder of nog liever met sneeuwsokken (met TüV keurmerk) als dat een optie voor je is, zelf rij ik met 19'' rond in de winter, maar kettingen heb ik niet nodig, omdat ik niet in gebieden kom waar dat verplicht is.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Rijden jullie als de tijd rijp is met winterbanden en kunnen jullie me daar een velgmaat + band aanraden ?
16" als je ook naar de wintersport wilt, dan heb je (mits velg niet breder dan 6.5J) geen problemen met sneeuwkettingen.
Als je alleen in NL blijft en het geld geen probleem is, is 17" ook een goede optie.

Qua band zou ik voor de Conti TS850 gaan, tenzij je veel rijdt, dan is de Michelin Alpin A4 een betere keus, omdat die veel minder hard slijt.

O, ja, en niet te vergeten: monteer ze niet te vroeg! Je wil niet weten hoe veel mensen momenteel al op winterbanden rondrijden...
Met de ervaringen van vorig jaar in mijn achterhoofd monteer ik die van mij pas bij de eerste aangekondigde vorst of sneeuw.

Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Gewoon 16" pakken. Goedkoper qua velgen en banden en iedere Carpoint sneeuwketting van van 2 knaak en een eierkoek past erop. Bovendien is 16" ook beter op sneeuw. En als je zomerbanden weer monteert, kun je weer genieten!

Joske

Forumguru
+1 @havana1982

vind ik er persoonlijk ook van, gewoon 16 duims velgen met banden in courante maat er op, ideaal als winterband en ben je dubbel zo blij als de winter gedaan is en je 17-18-19-20 en godweet welke maat nog van velgen er terug op kan :D

dutchman79

Senior Member
Dank voor de reacties.
Als aanvulling: ik ben nog nooit op wintersport geweest en dat zal ook zo blijven, dus de sneeuwkettingen geven niet de doorslag.

Qua geld: ik neem aan dat mijn werkgever de set gewoon betaalt.
Als hij het ok vindt, neem ik een 17 inch setje en anders wordt het gewoon een 16 inch setje.

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Ja hoor ervaring genoeg, met spikes spider, daar rij ik al zo'n 15 jaar mee, die zijn speciaal gemaakt voor auto's met weinig ruimte en 0,0 schade aan je velgen, het kost wat maar dan heb je ook wat, wij gaan dan ook gewoon met 18" op wintersport, die mooie velgen heb ik niet voor 7 van de 12 maanden ;) of in mijn geval misschien wel 6 maanden want ik rij een heel groot deel van Europa door en kom dus nog vaak "winterse" omstandigheden tegen als iedereen hier al op zomerbanden rijdt..

micky

Forumguru
De vrouwen verslindende Skileraar, die in de avond mooie jonge 18 jaar oude strakke vrouwen meeneemt de piste op in zijn Bully, Erik idd :cool:

Gieliovd

Forumguru
16" als je ook naar de wintersport wilt, dan heb je (mits velg niet breder dan 6.5J) geen problemen met sneeuwkettingen.
Als je alleen in NL blijft en het geld geen probleem is, is 17" ook een goede optie.
Precies, ligt aan je gebruik.

17" wordt al lastig met kettingen, hoe groter de band hoe duurder de wintersloffen ook nog eens.

Dus ja, rijd je veel in de sneeuw wellicht 16" en anders is het jouw keuze.

Ik heb gekeken voor mijn 17" 225x45R17 en die kettingen zijn best lastig te vinden, eigenlijk moeten sokken dus. Nu je het zegt, eens op MP kijken nu het nog laagseizoen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan