Winterbanden topic Winter 2018-2019

Topic in 'Onderdelen van derden' gestart door kwillems, 26-10-2018.

1. Fmoon

Fmoon Forumguru

Zit eraan te denken de winterbanden eraf te halen binnen een paar dagen.

2. brepus13

brepus13 Forumguru

Gezien de verwachting komende week zou het temperatuurtechnisch idd prima kunnen. Ik laat ze er nog even op, ik moet in maart nog even de bergen in ;)

3. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Bij mij blijven ze er ook nog even op.

Waarom? Ik wil zo min mogelijk pekel op mijn zomerwielen hebben.

Het liefste rij ik de winterbanden op, zodat ik zelf de bandenkeuze kan maken :D.

4. kylimo

kylimo Actief lid

Vandaag de winterwielen onder de F2 vandaan gehaald. Niet het weer is de reden, maar ik heb de Fabia ingeruild zonder winterwielen en ga woensdag mijn F3 ophalen (bj 2015). Zag wel dat er een klein verschil in ET waarde zit tussen de F2 en F3. Verwaarloosbaar of de volgende set banden iets breder en platter.

Groeten Boy

5. Fmoon

Fmoon Forumguru

Ben er nog niet over uit of ze eraf gaan. Gezien de temperatuur die er aankomende dagen aankomt is een winterband totaal onnodig. Mja komt er nog wat in Maart hea

6. Spector

Spector Forumguru

Voor m'n gevoel liggen ze er net onder :D en de lente lijkt ook erg vroeg dit jaar, maar ook ik moet nog even de bergen in dus rij nog even door...

7. Fmoon

Fmoon Forumguru

Ja als je nog de bergen opzoekt met lage temperaturen dan zeker er onder houden. Ik heb deze maand nog max 500km te rijden. Kijk dan wel hoe het weer word voorspeld in Maart. Maar gevoelsmatig wil ik morgen M'n andere wielen er weer onder.

8. Fmoon

Fmoon Forumguru

Ga woensdag de winterset eraf halen.

9. andrehj

andrehj Forumguru Donateur

Dat lijkt me toch rijkelijk vroeg. Voor hetzelfde geld ligt er volgende week 10 centimeter sneeuw. Vergeet niet dat de winter pas net over de helft is.

10. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Ja vind ik ook . In april hebben we nog regelmatig sneeuw in belgie

11. Fmoon

Fmoon Forumguru

Aankomende 3 weken blijft het fraai weer, ging er eigenlijk niet vanuit dat het daarna nog kouder gaat worden. Maar zou natuurlijk nog even een aantal dagen kunnen afwachten waardoor ik wat verder in Maart kan kijken qua weersverwachting. Het voelt nu zo vreemd om met 15+ rond te rijden op winterbanden.

12. philippe bakker

15+..... misschien 3 uurtjes Vd 24 uren op een dag halen we dat

13. Fmoon

Fmoon Forumguru

Tja, alles boven de 5-8 graden vind ik al teveel voor winterbanden. Daaronder vind ik m'n zomerbanden wel wat te hard. Begin maart word 5-9 graden verwacht. Misschien moet ik het nog even 2 weken uithouden zo.

14. philippe bakker

Ik probeer het zo lang mogelijk uit te zingen met de winterbanden. Ze bieden beduidend meer grip

15. Jappa

Jappa Lid

Vorig jaar begin maart waren we hier aan het schaatsen op de sloten en halverwege maart nog een sneeuwpop gemaakt. Ik laat ze er voor de zekerheid nog even onder zitten.

16. fanSkoda

fanSkoda Forumguru

HELP! aub :sterretjes:
    Ik heb nu op mijn FAB combi III, 110 pk DSG 4 stuks Kleber Quadraxer 2 215/40 R17 87V op Clubber velgen er om liggen .
    Er zal dan ca. 60k km op de teller staan en 4 mm is de minimale diepte om voor winterband door te gaan.
    Dus ca. september moet ik in ieder geval op de voorwielen de banden vervangen.
    Het liefst had ik er weer Vredestein om laten leggen, die bevielen prima onder de FAB 1 & 2.
    Maar Vredestein Quatrac 5 noch Michelin hebben de juiste maat.
    Moet ik toch bij Kleber blijven of weten jullie wat er ook om past?

ik stel die vraag nu, want mocht ik een aanbieding tegen komen, dan wil ik wel kunnen beslissen.

Alvast dank.

grtssss

17. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Er zijn idd weinig banden in deze maat. Het is dan ook geen gangbare maat in het allseason segment. In zowel zomer als winter is er keuze. Maar bij allseason niet.
    Ben je tevreden over de Kleber banden? Zo ja, waarom dan een andere band nemen?

18. brepus13

brepus13 Forumguru

In jouw maat is simpelweg geen andere ( of erg weinig ) keus. Je kunt dat accepteren of naar een naast liggende maat gaan kijken. 205-45-17 levert slechts een afwijking van 2% op. 215-45-17 zit je op iets van 3,5%

19. fanSkoda

fanSkoda Forumguru

Dank je, Brepus.
    Ik ga even kijken wat nu de mogelijke afwijking v d snelheidsmeter t.o.v. de satelietnav is.
    Er is een afwijking, en mss kan ik die compenseren door een van de geadviseerde maten te nemen.
    Overigens is die Kleber ook een goede band gebleken.

Grtsss

20. brepus13

brepus13 Forumguru

Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit dus dan kun je net zo goed deze maat aanhouden toch?

Deel deze pagina