Winterbanden Bora onder Octavia

PieterO

Nieuw lid
Beste collegaforumleden,

Ik heb onlangs een Octavia 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Businessline uit 2014 gekocht en ben er blij mee. Mooie strakgelijnde wagen moet ik zeggen.
Nu wordt het zo tijd voor het winterschoeisel, echter heb ik dat nog niet voor deze wagen. Van mijn vorige auto, een VW Bora, heb ik nog de winterbanden liggen. Echter verschillen de bandenmaten. Die van de Bora zijn 195/65HR15 en die van de Octavia 205/55R16. Zou ik moeten proberen of deze passen, of moet ik dit vooral niet willen? Geen idee wat dit doet met de veiligheid...

Mvg
 

Canon-Eye

Forumguru
Vraag is welke steek en ET-waarde die Borabanden (wielen?) hebben. Dat bepaalt of je ze eronder kunt zetten of niet.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb nog wel een set in die maat in de aanbieding :D
Komen onder een O2 vandaan, dus passen zeker.
 

Rataplan

Forumguru
Je hebt nu 16” wielen. Binnenkort komen mijn 18” Pictoris wielen vrij. Op twee liggen nagelnieuwe banden en op de andere twee vrij nieuwe (van voorjaar).

Laat je winterbanden rond die 16” wielen trekken en neem je mijn 18” wielen over (ik heb ook 16” winterwielen).

full
 

PieterO

Nieuw lid
Beste allen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels zeer goedkoop een paar 16" lm velgen op de kop getikt met juiste specs. Daar komen nieuwe kwaliteitsbandjes op.

Mvg,
 

PieterO

Nieuw lid
Mooi zat voor de korte periode met winterbanden. Zitten we wat oxidatie plekjes op, maar die vallen niet op.
 
Bovenaan Onderaan