Ik heb nu 2 verschillende meningen van forumgurus ...
De reden waarom ik deze set interessant vond is vanwege de banden.
Deze zijn iets hoger dan mijn huidige banden, terwijl courante 205/55 banden iets lager zijn.
Als ik volgeladen en met enkele passagiers de ondergrondse garage uitrij sleep ik ergens tegen de grond tussen de achter en voorwielen, ondanks de hulpveren die geplaatst zijn achteraan. Vandaar dat ik geen banden wil die nog lager zijn, nu 225/45 R17. Ik zoek verder, naar een setje met 205 60R16 en ET 45-50.
Ik snap niet hoe je erbij komt dat een 205/55R16 lager is dan een 225/45R17. Het theoretische verschil in diameter tussen deze twee maten is maar 2mm. Dat valt ruim binnen de meet- en maattoleranties en is in de praktijk dus verwaarloosbaar en zeker niet meetbaar.
Als jouw auto die reeds is voorzien van hulpveren al de grond raakt bij het verlaten van een garage, is die garage-inrit gewoon niet goed, of er hangt iets los onder je auto.
Met mijn auto staat (met standaard onderstel, en de balgen niet opgepompt) is met dat in ieder geval nog nooit overkomen.
Mocht je toch naar een grotere bandenmaat willen (en geen sneeuwkettingen willen, want dat gaat met een grotere bandenmaat echt niet) dan kun je beter omkijken naar 225/50R17, want die bandenmaat is bij VAG couranter dan 205/60R16, maar nog altijd vele malen incouranter dan 205/55R16.