Windschermen op de citigo?

hojo

Lid
Hoi allen.
Ondanks de airco in mijn citigo tour vind ik het toch wel lekker om af en toe mijn raam op een kier te zetten. (Raam open = airco uit). Maar ook als het regent vind ik dat soms wel is even lekker. En ja, dan regent het al gauw in.
Nu zag ik dat bij de vw up accessoires deze windschermen iets van 80€ per twee kosten. Ik ga er eigenlijk zonder meer van uit dat deze ook op de citigo tour kunnen.
vraag!!!!
Heeft iemand ervaring met windschermen, doen ze wat ze moeten doen en/of belemmert dit het zicht niet op den duur?
En hoe worden die schermen gemonteerd en is dat eenvoudig zelf te doen.
Gr. Hojo.
 

CDK

Forumguru
waarschijnlijk zitten die gewoon tussen de raamsponning geschoven/geklikt ze zouden idd moeten passen, het belemmert het zicht niet of nauwelijks, alleen wil de electrischeraambediening er wel eens een hekel aan hebben ivm de extra weerstand bij het volledig sluiten van het raam

greetz Corné
 

EdK

Forumguru
Had ze op mijn RR (roomster) en heb ze nu ook weer op de Yeti en zijn in mijn ogen ideaal.
En als je ze nooit reinigt dan zul je op lange duur er last van hebben daar ze het zicht wegnemen.
Maak je ze regelmatig schoon dan blijft het zicht hetzelfde.
Maar €80,00 voor een setje van twee neem ik aan vind ik nog redelijk aan de prijs.
Zou zeker eens even rondsnuffelen op internet want je kunt goedkoper uit zijn met deze schermen

En montage, wel eigenlijk redelijk simpel want het is een soort van klemmen in de raamsponning , en met elektrische ramen moet je de ramen wel even inleren nadat je de eerste 24 uur de ramen hebt dicht gehouden ivm het zich zetten.

http://seddes.eu/wt4/nl//home2.php is waar ik ze vandaan heb en ondanks dat ze niet in hun lijst staan is een mail soms beter omdat vaak een lijst niet is bijgewerkt
 

Steerclear

Senior Member
Ik heb ook diverse auto's gehad en vrijwel allemaal met windschermpjes. Ik vind ze ook ideaal, je kan de ramen op een kier zetten zodat de warme lucht uit de auto kan stromen, en wanneer het gaat regenen blijft de boel ook droog. Zeer aan te raden dus.
Tijdens het rijden gebruik overigens ik mijn geliefde schuifdak. Topper!
Als ik echt niet anders kon zou ik een hele kale Citigo bestellen met maar twee opties. Cruiscontrol en schuifdak!
 

ougie

Forumguru
Topic is inmiddels een jaar oud, zijn meer mensen met ervaring, met deze windschermen.
Denk hierbij ook aan goedkope adresjes, want €80,= dat moet goedkopper kunnen.
Ik heb ze nooit gehad, maar vind het ook wel eens lekker om gewoon met open raam te rijden.
Milotec heeft ze ook, daar is ook het montagevoorschrift te lezen.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb ze op de O1, bevallen prima. Waren aanzienlijk goedkoper als 80 euro, maar ik weet zo even niet meer waar dat was.
 

hojo

Lid
In principe staat mijn stoel in de hoogste stand en dus was dit een vraag.
Kun je trouwens de vliegtuigen nog wel zien dan? Voor een noodlanding op de snelweg dan toch mooi meegenomen als ik hem op tijd zie?
Gr. hojo.
 

EdK

Forumguru
Wel @hojo ik snap je opmerking niet , dat je door een metalen stijl niet heen kunt kijken tsja die snap ik
Maar dit benne perspex schermen in rookglas die het effect van een zonnebril iets geven.
Nu weet ik niet of jij een stevie wonder zonnebril hebt maar ook bij die kun je gewoon nog alles zien mits er niets aan de ogen mankeert.
En al heb je dus die schermpies erop en je stoel in hoogste stand en je reinigd ze net zoveel als je ramen dan kun je er prima doorheen kijken.
En dit baseer ik vanuit 3 wagens waar ik ze al gebruik en allen Skoda uiteraard
 

hojo

Lid
Goed, ik zal iets duidelijker zijn. Ik heb geen ervaring met windschermen en ook nooit in een auto gezeten die ze had. Als ik ze zie dan zie ik van buitenaf een donkere kleur waarvan ik denk, zie je daar wel goed door. Niet wetende dat dit gewoon rookglas is. Vandaar. Maar ik begrijp ook wel jullie twijfels t.a.v. mijn vragen.
Bedankt voor je toelichting. Gr. Dump.
 

micky

Forumguru
Als je de achterramen 1 cm laat zakken is je probleem ook weg, dan komt er geen lucht meer binnen :)
 

hojo

Lid
Hoi mccoenen01.
Zier er zeker mooi uit. Heb je ze bij de dealer er op laten zetten of heb je het zelf gedaan. En hoe worden die bevestigd?
Gr. Hojo.
 
Bovenaan Onderaan