Windruis rechterachterportier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn fabia combi bevalt zeer goed, alleen heb ik al sinds de aankoop in 2006 last van een windruis. De auto is hiervoor al 4 keer naar mijn garage geweest, maar de ruis zit er nog steeds. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat is er door de garage aan gedaan. Ik heb vandaag een foto van mijn combi geplaast(hopelijk is het gelukt)

joergarms

Senior Member
Helaas, ik zie nog geen foto, misschien nog een keertje proberen.
Wat de ruis betreft, weet je al wat jouw eigen garage er aan gedaan heeft? Je kan met de zoekfunctie op die forum kijken of er al eerder een topic over geplaatst is, misschien levert dat iets op. Succes in ieder geval.

Sportline

Senior Member
Mijn pa die heeft ook een Fabia en die ruist ook. Daarvoor nog 2 Fabia's gehad en daar hoorde je ook duidelijk wind geruis als je boven de 90 a 100 kilometer per uur rijd. Zal wel een Skoda kwaaltje zijn net zo als de krakende voor veren.

Mijn fabia combi bevalt zeer goed, alleen heb ik al sinds de aankoop in 2006 last van een windruis. De auto is hiervoor al 4 keer naar mijn garage geweest, maar de ruis zit er nog steeds. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat is er door de garage aan gedaan. Ik heb vandaag een foto van mijn combi geplaast(hopelijk is het gelukt)

Mijn F2 heeft hier ook last van. De dealer kan het eveneens niet oplossen.
Ze hebben al de deur opnieuw afgesteld en iet gekit ofzo.. Het probleem is er echter nog steeds *zucht*..

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit forum! En nog een vrachtwagenchauffeur erbij, hoeveel zitten er nu op dit forum? Ik heb een Fabia uit 2005 maar geen last van windgeruis. Wel heb ik het idee dat de deur aan de bestuurderskant wat rammelt als ik over slecht wegdek rij. Hoor dan duidelijk raam en/of deur rammelen.

Sportline

Senior Member
Misschien weet ik een oplossing. Klinkt misschien raar, maar op Top Gear heb ik laatst een stuk gezien dat ze met een Transit bus over een circuit racen. Het lukte niet goed om binnen een tijd te rijden en besloten ze om de bus gestroomlijnder te maken d.m.v. tape over de oneffenheden te plakken zodat de wind er vloeinder langs gaat. Als je dit nu ook probeert bij de Fabia bij de ruiten in de deur en de kieren tussen de deuren. Misschien helpt het ook nog. Ik heb geen idee maar het kwam zo ineens in me op.

joergarms

Senior Member
Das een oude aflevering met de Ford Transit, incl de duitse vrouwelijke coureur. Maar hoe wil jij dan in het dagelijks leven met ducktape op je auto rijden, ziet er niet zo fraai uit toch.
Denk dat het toch te maken heeft met de afstelling van de deur.

Sportline

Senior Member
haha ja dat klopt, het ziet er dan niet uit. Maar dat wind geruis waar komt dat vandaan, van de achterdeuren maar waar precies. Ik dacht altijd bij dat spijltje tussen de grote ruit en dat kleine ruitje in de deur dat daar altijd dat geluid vanaf kwam. Bij de voordeuren hoor je geen wind geruis of wel..

EdK

Forumguru
Misschien een hele stomme opmerking, maar staat het achterraam wel volledig dicht ??
Laatst bij mijn roomster ook windgeruis en begreep ook in eerste instantie niet waardoor het kwam. Totdat ik op de achterbank moest wezen en zag dat de hendel maar een kwart openstond , dus deze even weer gedrait en raam ging misschien 2 mm dicht maar het geruis was wel weg !!

van inkel

Forumguru
Ga een langs een autoschade herstelbedrijf.
Uit mijn ervaring weet ik dat ze in garage's niet zoveel verstand hebben van carrosrie problemen, afstellen deuren, motorkappen etc.
Bij een erkende autoschade hersteller zien ze binnen een minuutje wat het probleem kan zijn (naar mijn mening waarschijnlijk de raamstijl laten richten) en dit ook meteen ff oplossen.

Ik heb regelmatig het raam van de rechterachterportier nagekeken deze was in alle gevallen netjes dicht. Bij de andere ramen geen of nauwelijks windruis aanwezig. Deur is ongeveer 3 keer afgesteld dit hielp niets. Vandaag is de auto bij de garage geweest om het probleem nog een (laatste) keer proberen op te lossen. Dat wordt dus weer testrijden.
Ze zijn er naar eigen zeggen behoorlijk lang mee bezig geweest.
Dus ik ben beniewd.

joergarms

Senior Member
autoschadebedrijf is inderdaad een goede oplossing. Deze mensen doen niets anders dan auto's richten en strak maken en weten dan ook precies waar ze moeten zijn. Daarbij komt ook nog dat deze mensen ervaring hebben met het "verbuigen" van de raamstijlen e.d.

Maandag is de auto naar autobedrijf v.d. akker in Helmond geweest en ze hebben alle panelen losgehaald en afgekit. Ik heb nu enkele dagen met de auto gereden en ben tot de conclusie gekomen dat de ruis die er nu nog is normaal is. Kortom ze hebben echt hun best gedaan. Vandaag heeft de werkplaatsreceptionist me nog gebeld of alles naar tevredenheid is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan