Windgeleiders

Wie heeft er ervaring met windgeleiders bij de voorportieren?
Mij gaat het erom dat het raam open kan zonder dat het meteen in regent.
Is het zicht in de spiegels beter met windgeleiders?

Mvg,
ZW.
 

laagvlieger

Forumguru
Ja. Mijn vader heeft ze op zijn Fabia. Ik had ook nog nooit iets gemerkt van die zichtproblemen bij regenweer in die auto. Totdat ik m'n eigen Fabia had, toen merkte ik het wel meteen op.
Het ziet er wel niet uit, maar het heeft dus zeker z'n voordelen. Daarnaast kan je de ruit een heel stuk opendoen zonder dat het binnenregent of tocht.
 
@ zwarte ruiter

Ook ik heb ze gemonteerd op mijn Fabia Combi Greenline naar aanleiding van de vele regenval enige tijd geleden. Daardoor zie je helemaal niets in je buitenspiegel, met name links. Door de windgeleiders heb je veel beter zicht. Om het geheel door te laten lopen heb ik ze achter ook gemonteerd, zie foto..... P6190394.jpg
 

Wik

Lid
het geeft alleen meer lawaai en bij mij gaan de ramen niet meer automatiek dicht.

gaat steeds in de beveilingmodus zeg maar, door de weerstand denkt het raam dat er wat tussen zit en gaat steeds weer open. grrrrrrrr.
Wik
 

laagvlieger

Forumguru
M'n vader heeft daar nooit last van gehad bij zijn Fabia. Ze moeten wel goed gemonteerd worden zodat ze de ruit niet blokkeren (als het weerstand geeft tegen de ruit gaat het systeem blokkeren)
 
Ook ik heb geen last van de beveiliging op de ruit(en). Persoonlijk vindt ik het lawaai zoals Wik omschrijft best meevallen. Als je met je ramen open gaat rijden heb je altijd wel last van de wind die langs de auto gaat, of dat nu met of zonder windgeleiders is......
 
Bovenaan Onderaan