Wind/ruis aan de bestuurders kant?

Hallo Allemaal,

Ik ben inmiddels al een paar maandjes eigenaar van een Skoda karoq 1.5TSI DSG STYLE Bussines/2019
Zeer tevreden over alles behalve 1 ding........
Aan de bestuurders kant hoor ik nog al wat wind/ruis aan de binnen kant.
Nu was ik benieuwd of daar meer mensen last van hebben of hebben gehad?

Met vriendelijke groet, Geert
 

hemi24

Forumguru
knopje even vasthouden, als het raam dan nog naar boven gaat was deze niet goed dicht...

kan zijn dat de eindstanden niet goed zijn ingeleerd, dan gaat het raam dus in de automatische modus niet helemaal tot de juiste stand.
 

064harry

Donateur
Anders moet je misschien es effe kijken of je raamomlijsting goed bevestigd is.
Die wil ook nog wel eens voor windgeruis zorgen als het niet vastgeklikt zit.
 

Beauri

Forumguru
Heb zelf geen raamomlijsting in de vorm van chroom, enkel het zwarte rubber en zo af en toe valt mij ook wel eens een vervelende windruis op. Ik kijk dan gelijk of alle ramen goed dicht zitten en dat is dan wel het geval. Omdat het er niet altijd is, lijkt het iets met de windrichting van doen te hebben, want gelukkig heb ik er meren tijds geen last van. Zo heb ik in het verleden een Seat Toledo 2.0 van de eerste orde gehad en daar werd ik echt gestoord van het windgeruis, hij is er toen meermaals voor bij de dealer geweest en die konden het niet voor elkaar krijgen om het te verhelpen, met wat andere wederkerende storingen was dat dan ook 1 van mijn meest onhebbelijke auto's.

Hoop dat het bij jou ook niet al te erg is, want ik weet dat je je er anders steeds meer aan gaat ergeren en het doet grote afbreuk aan het rijplezier. Mocht het blijven en veelvuldig voorkomen, dan moet de dealer er naar gaan kijken en misschien is het een kleinigheid aan de deurafstellingen of een rubber dat niet helemaal lekker aansluit, iets dat ze kunnen opsporen dacht ik met behulp van poeder of zoiets.

Hoop dat je het zo goed als maar kan opgelost krijgt, al denk ik dat je onder bepaalde omstandigheden een beetje windgeruis niet kan voorkomen, zo had mijn Sportage onder bepaalde condities wel eens dat je een behoorlijk windruis van de ruitenwissers.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Weet je zeker dat de auto echt schadevrij is? Het (opnieuw) afhangen van een portier of het na een flinke deuk niet 100% goed terug in model brengen ervan wil nog wel eens tot zulke klachten leiden.
 
Bovenaan Onderaan