wiellagers???

Botjo

Nieuw lid
heb hier al een keer eerder gepost voor de auto van mijn zoon, een Octavia 1.8 slx 20 v uit '98 ,

t volgende , als de auto recht uit rijdt maakt ie op een bepaald moment een ..................ja wat voor een geluid eeeeh schrapend , als je ook maar een milimeter naar rechts stuurd is het weg , zou het zo kunnen zijn dat het de wiellagers of weet ik veel wat voor een lagers aan het razen zijn ?
iemand bekend of komt het bekend voor? als het de lagers zijn , kan je dat eventueel makkelijk zelf of moet je echt wegbrengen en wat kost zo'n geintje ongeveer ,
bedankt vast voor alle info , gr . arno
 

The bone collector

Senior Member
Normaal gezien maakt een defecte wiellager geluid bij bochtenwerk en niet wanneer er rechtdoor gereden wordt. Krik het wiel (wielen) waarvan je denkt dat het geluid komt even op en draai eens rond (of probeer heen en weer te bewegen), meestal zal je dan wel horen dat één wiel (lager) een raar geluid maakt.

Wiellager zou normaal voor een 100 euro per wiel moeten gerepareerd zijn, dacht ik.
 
Wiel lager voor kun je indardaad teste om de auto op te bokken en dan het iel rond te draaien. dat mag geen schrapend geluid geven. lager vervangen is binnen nou 20 min tot 30 min gebeurt. Lager kosten inder daad rond de 100 a 140 euro. Let wel op dat je ze niet te strak aan draait. als je ze los haald onthou dan even hoe vast ze hebben gezeten meestal zo dat je het achter plaatje nog net kan bewegen.

Edje
 

Wijnand850

Forumguru
Kijk ook even na of de banden niet gecupt zijn (als het tenminste de achterwielen betreft). Dat geeft namelijk net zo'n bijgeluid.

Groet,
Wijnand.
 

Botjo

Nieuw lid
iedereen bedankt voor de reacties , het probleem is weer verholpen..........................rechterwiellager verrot en meteen vervangen + 2 nieuwe voorbanden , gelijk de keuring dr op (hij moest toch de 18e van deze maand) voor de milde prijs van € 300,- ..................+ nog een compliment dat het voor de rest een puik wagentje is en erg netjes dr uitziet
 
Bovenaan Onderaan