Wiellagers lv Roomster

skoda15

Nieuw lid
Dag lezers,

Ik heb een Skoda Roomster bwjaar 2007, benzine, waarvan de links voor wiellager vervangen moet worden. Hoor tijdens het rijden een brommend geluid. De Roomster is vandaag voor apk afgekeurd, om de lv wiellager. Gezien de dealer een hoge prijskaartje noemde, vroeg ik mij af of ik de de wiellager zelf kon bestellen en dat ik de wiellager laat vervangen door de dealer of een universele garage. Waar kan ik de beste de wiellager halen? Wat voor merk, type? Hoelang ben je bezig met het vervangen?
Wie kan mij hierbij helpen, gezien ik er geen verstand van heb.
 

Spierings

Forumguru
Zijn maar weinig autobedrijven welke je zelf meegenomen spul willen monteren.

Wiellager moet bij een roomster volgens mij ook geperst worden. Dus remschijf en fusee uitbouwen en wiellager persen. Denk dat ze 1 a 1.5 uur bezig zullen zijn..

Wiellager kun je bij een automaterialenzaak halen. Een a merk zoals skf is altijd goed.

Stel je ook gelijk even voor op de daarvoor bedoelde plek hier op het forum.
 

Huibert

Forumguru
Helaas bij mijn vorige auto, Fabia 2 uit 2007, ook twee keer het lager moeten vervangen. Klopt zoals Spierings zegt, dit lager zit geperst en is zeer lastig om zelf te doen. Wanneer het niet op de juiste manier gedaan wordt is dit lager binnen de 50000 km weer aan vervanging toe, helaas ervaring mee. Zou het door de dealer laten doen kostte mij twee jaar terug dacht ik zo'n 340 euro.
 

EdZ

Donateur
Ik heb het ook laten doen. Schijnt redelijk speciaal gereedschap te zijn om te voorkomen dat het lager niet goed recht wordt geplaatst. Ik weet eigenlijk niet meer wat het toen kostte. €175 voor 1 lager?

Nb. losse prijs lager is online tussen de €75 en €100.
 

Cordoba

Forumguru
Wiellager op zich zal inderdaad iets kosten zoals EdZ noemt (is per model een beetje verschillend). Dealer is geen garantie dat het goed gebeurd, maar ik zou ook niet zomaar een willekeurige 'algemene' garage dit laten doen.

@skoda15 Als je bij het voorstellen gelijk aangeeft in welke regio je woont, kunnen anderen je een tip geven voor een goede garage in je eigen omgeving.
 
Bovenaan Onderaan