Wiellager vervangen --> pers nodig

Mijn SII Combi 2012 maakt een zoemend/loeiend geluid bij bepaalde snelheden.
Dit geluid is onafhankelijk van het toerental maar is echt afhankelijk van de snelheid, bvb van +/- 90 tot 95 km / uur is het van dat. Komt van vooraan.

Aan de banden is niets vreemd te merken (geen cuppen oid).

Ik heb een handige collega die de wiellager indien nodig wel wil vervangen, maar zegt dat hiervoor een pers nodig is.

Is dit zo? Het onderdeel dat ik zou bestellen is het volgende: https://www.autoonderdelen24.be/skf...MI9sWpp6WE1gIVSrHtCh1FZw3KEAAYAiAAEgLh6vD_BwE

(Wiellagerset voor SKF 3643)
 

vaggie

Lid
Hoi,

Er hoeft niets te worden geperst. Wiellager en wielnaaf is een geheel, enkele unit.
Alleen de- en monteren dus.

Gr,
Vaggie
 

bobbl

Forumguru
Mijn SII Combi 2012 maakt een zoemend/loeiend geluid bij bepaalde snelheden.
Dit geluid is onafhankelijk van het toerental maar is echt afhankelijk van de snelheid, bvb van +/- 90 tot 95 km / uur is het van dat. Komt van vooraan.

Aan de banden is niets vreemd te merken (geen cuppen oid).

Ik heb een handige collega die de wiellager indien nodig wel wil vervangen, maar zegt dat hiervoor een pers nodig is.

Is dit zo? Het onderdeel dat ik zou bestellen is het volgende: https://www.autoonderdelen24.be/skf...MI9sWpp6WE1gIVSrHtCh1FZw3KEAAYAiAAEgLh6vD_BwE

(Wiellagerset voor SKF 3643)
2012 met hoeveel km?
 

Agent327

Forumguru
Bij mijn 2012 SII met 94K KM moest eigenlijk ook ook een voorwiellager LV worden vervangen.
Bijzonderheid: werd niet opgemerkt bij APK en bij montage trekhaak heb ik gevraagd hierna te kijken, me wijtte het aan cupping.... Nou ja... banden bijna versleten
8K KM verder moest ik wel aan nieuwe banden. Uiteindelijk bleek het wiellager toch kapot.
Wederom is mijn vertrouwen in de zgn. professionle ''experts'' een stapje naar beneden bijgesteld.
 

EdK

Forumguru
Tsja als de BC dit niet als een storingsmelding doorgeeft dan weet menig monteur niet dat dit kan slijten.
Maar goed dat is een tendens die in de techniek steeds vaker voorkomt..
Men vind techniek mooi maar je moet er geen smerige handen bij krijgen..:pieker::pardon:
 

Antera

Donateur
Als het een lager is dan je wielen van de grond zetten en rond laten draaien. Normaal gezien hoor je dan met je oor bij de naaf een brom belast (op de weg) vaak een steeds sterker wordende brom.. Brommen is een lager wat defect (raakt) (is). Komt zeker wel voor. Banden hoeven daardoor zeker nog geen vreemde slijtage weer te geven.
 
Bovenaan Onderaan