Wielbakbekleding

medusaro

Nieuw lid
Het is mij opgevallen dat de wielbakbekleding van de achterwielen van een materiaal is gemaakt dat ruw en harig is waardoor het meer vuil verzamelt. Weet niet waarom hiervoor gekozen is want het is niet echt een handige uitvoering. De wielbakbekleding van de voorwielen is van glad plastic waardoor het wel wat vuil verzameld, maar zeer eenvoudig is schoon te krijgen met wat water onder druk. Da achterwiel bekleding laat zich niet goed reinigen met water onder druk. Met een borstel is het ook niet echt goed schoon te krijgen. Zeer vreemd dat hiervoor is gekozen. Iemand die dit ook is opgevallen of zit ik maar wat te zeuren? Ik hoor graag wat het idee hierachter is/was. Bij voorbaat dank.

medusaro

Nieuw lid
Mensen/Forum leden, bedankt voor jullie reactie. Ik ben dus niet de enige die hier een vraag over heeft. Het zou inderdaad iets met geluiddemping te maken kunnen hebben omdat de elektromotor achter zit. Maar dan heb ik een vervolgvraag, hebben de 80X uitvoeringen met ook een motor op de as voor dan ook voor dit "dempingsmateriaal"? Ben benieuwd of er een Enyaq 80X forum lid dit zou willen beantwoorden. Tot zover dank. Leuk dat er zo informatie gedeeld kan worden.:giggle:

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik me kan herinneren is zo'n "borstel-oppervlak" ooit in een ver verleden (nog vóór het ZOAB-tijdperk) bedacht omdat dit bij nat wegdek de hoeveelheid opwervelend water achter de auto zou verminderen, wat de veiligheid zou moeten bevorderen. Er werden destijds ook wel zulke spatlappen voor vrachtwagens aanbevolen.
Of dat ook echt zo werkt, weet ik echt niet - maar als dit nog steeds wordt toegepast zou je bijna vermoeden dat er toch iets in zit...

Bovenaan Onderaan