Wie o wie weet wat dit knopje doet?

Kiko

Actief lid
Ik vind het prettig om te weten wat de verschillende embleempjes betekenen en knopjes doen (ook al heb ik ze zelf niet).

Op bijgevoegde foto (kodiaq rs uit duitsland) is een knopje te vinden welke ik niet in mijn auto heb maar waarvan ik toch graag zou willen weten wat het nou precies doet.

Uiteraard zijn creatieve antwoorden zoals (ejector seat, oliespoor) altijd welkom maar zou het toch leuk vinden als iemand het juiste antwoord weet.

Ps. Betreft het knopje naast passenger airbag.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20181212-151018_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20181212-151018_Samsung Internet.jpg
    423,3 KB · Weergaven: 503

Nielzzz

Actief lid
Bedoel je dat knopje direct rechts naast het knopje waar Passenger airbag op staat?

Dat is geen knopje, maar een indicator lampje die brandt als de passenger airbag aan staat (en niet brandt als ie uit staat).
 

Canon-Eye

Forumguru
indicator lampje die brandt als de passenger airbag aan staat (en niet brandt als ie uit staat)
Met dien verstande dat het enige tijd na het starten weer uitgaat en je dus niet de hele rit blijft "aanstralen".
Althans, zo werkt het in mijn Leon - zal bij Skoda niet anders zijn?
 

Habelstaf

Nieuw lid
Toch knap als op de foto daar geen ruimte meer is voor knoppen ;)

Wellicht zitten er bij stuurverwarming meer knoppen maar op deze foto niet echt.
Excuus. Vergissing. Ik ben even gaan kijken in mijn eigen auto. Rechts op het zelfde ‘knopje’ zit nog een lampje voor de airbag met OFF er onder.
Stuurverwarming heeft geen eigen knopje helaas
 
Bovenaan Onderaan