wie o wie kan mij helpen!!

DareDevil

Actief lid
Halllo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Skoda Fabia 1.4 16v uit 2001

Hij geeft al enig tijd het motor lampje aan deze is uitgelezen maar na dat hij is uitgelezen gaat hij na een paar uur weer aan.

Heb de volgende problemen:

Als een auto een tijdje staat en ik start de auto dan trilt de hele auto (komt door het blok dat treelt)

Het lijkt of de auto op 3 cilinders draait. als hij warm is heb ik nergens meer last van.

af en toe verspringt de toeren teller als ik bv steel sta voor een stoplicht.

Na het uit lezen geeft hij de volgende code:

Cilinder 1, mengseladaptie code 17559

wie kan mij hiermee helpen.
 

Maarten

Forumguru
Ben je er al wel mee naar de dealer geweest?
Het lijkt me in ieder geval niet goed!

Is er niet een bobine kapot?
 

Ronnie

Forumguru
Ik zou op een bobine tippen, bij een 16V zit die bovenop de bougie. Eventueel een injector van cyl 1 defect? Je zou het een en ander kunnen uitwisselen, dan kom je er wel achter.
 

Gieliovd

Forumguru
17559 blijkt voor een armtegrens van het mengsel te staan. Volgens de sensor draait hij te arm?

Men spreekt over:

Lekkage in de uitlaat voor de katalisator kan ook de oorzaak zijn. Hij moet 100% potdicht zijn. Minimale lekkage kan de boel al in de war sturen.

17559 is een onderschrijding en geen overschrijding van de armgrens. Mijn werkplaatshandboek (elsa) zegt:


1) N18 klep controle (deze is van de uitlaatgasterugvoersysteem.

2) koolstoffilter op lekkage controleren

3) lambda sonde en regeling voor en na de kat controleren


iets anders kan deze fout niet veroorzaken. Gebruik actuator diagnose om de N18 klepte controleren

Mijn A3 op LPG heeft lange tijd hetzelfde alarm gegeven. Mengseladaptie te arm, bij mij bleek na maanden dat de luchthoeveelheidsmeter in het luchtkanaal defect was, dit verstoort dan het benzinemengsel waardoor de regelunit buiten zijn regelblokbereik komt. De motor liep ook soms wisselend stationair.


Google.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Bank 1, Gemischadaption Bereich 1 Magergrenze unterschritten •Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1; System too Lean,



geeft hij aan in vagcom
denk een injector die niet goed werkt?
 
Bovenaan Onderaan